سردار سید یوسف مولایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری درباره حمایت از کالای ایرانی، افزود: حمایت از کالای ایرانی دارای ابعاد مختلفی است که اقتصاد و استقلال به آن بستگی دارد.
وی اظهار داشت: در جهان امروز تمام اقتصادها وابسته به اقتصاد کلان دنیا و استعماری هستند و اگر بخواهیم روی پای خود قرار بگیریم باید حتما باید مستقل باشیم و برای مستقل شدن باید خودمان توان تولید داشته باشیم و خودمان مصرف کنیم.
وی با اشاره به اینکه عناصر مختلف استقلال همچون استقلال سیاسی، امنیتی و اجتماعی به اقتصاد وابستگی دارد، گفت: استقلال اقتصادی کشور کمک به ثبات در امنیت ملی کشور نیز می کند زیرا کشوری که دستش به سمت بیگانه باشد و حتی نتواند نان شبش را تولید کند و فقط مصرف کننده باشد، کشوری ناموفق و ناتوان است و نمی تواند به اهدافش خود که یکی از آن ها ثبات در امنیت ملی است، نخواهد رسید.
مولایی یکی دیگر از تاثیرات استقلال اقتصادی کشور را تقویت بنیه قدرت ملی عنوان کرد و افزود: کشورها با تولید داخلی، می توانند قدرت اقتصادی خود را بالاتر ببرند.
وی یکی دیگر از نکات قابل اهمیت در استقلال اقتصادی کشور را اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و بیان داشت: با مصرف کالای داخلی، ارزش افزوده ایجاد می شود و در غیر اینصورت اگر تولیدی به وجود نیاید اقتصاد مقاومتی شکل نمی گیرد.
فرمانده سپاه استان البرز، حل مشکلات اجتماعی همچون بیکاری و طلاق را از دیگر موضوعات وابسته به اقتصاد دانست و گفت: حفظ و ارتقای هویت ملی، ایجاد و حفظ آرامش، حفظ و ارتقای امید به زندگی در سایه استفاده از کالای داخلی و ایجاد رونق و چرخیدن چرخ اقتصاد کشور محقق می شود.
وی ادامه داد: ولی نکته اساسی این است که همه ما اعم از دولت و مسئولین ابتدا باید اعتقاد داشته باشیم که می توانیم تمام اقلام و نیازمندی هایمان را خودمان تولید و مصرف کنیم که اگر این اعتقاد وجود نداشته باشد در مقابل تولید داخلی به واردات روی می آورند.
مولایی خاطرنشان کرد: شاید کیفیت کالای ما پایین تر از کالاهای وارداتی باشد ولی باید بپذیریم که باید خودمان بسازیم و اگر تولید خوب باشد و چرخ اقتصاد بچرخد، موضوع برای تحقیقات فراهم شده و تحقیقات کیفیت کالا را می تواند بالا ببرد.
وی با بیان اینکه اعتقاد همه ما بر این است که تسهیلات باید صرف اقتصاد داخلی و تولید شود، گفت: یکی از بزرگترین مصرف کنندگان تولیدات داخلی هر کشوری دولت ها هستند و بهتر است مبنای عمل هر دولت، مصرف کالای داخلی باشد.
فرمانده سپاه استان البرز تاکید کرد که مردم نیز باید با خرید کالای ایرانی از تولیدات داخلی حمایت کرده و تولیدکنندگان نیز به تولید با کیفیت کالا بیاندشید تا مردم از کالای نامناسب و نامرغوب زده نشوند.
وی افزود: در سپاه نیز ما به تمام رده ها از کارشناسی تا بسیج سازندگی ابلاغ کرده ایم که با خرید کالای ایرانی از آن حمایت کنند.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.