به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، فتح الله حقیقی در مراسم افتتاح دفتر کنسولگری موقت عراق در البرز که ظهر دوشنبه صورت گرفت با اشاره به روابط گسترده ایران و عراق افزود: حضور سفیر عراق در این استان می تواند باب تازه ای برای همکاری های مشترک در حوزه های مختلف باشد.
وی ادامه داد: تدابیر و امکانات لازم برای حضور زائران البرزی در مراسم اربعین حسینی به مراتب شایسته تر از سال گذشته اندیشیده شده است.
حقیقی گفت: با پیش بینی های صورت گرفته امسال ۳۵ هزار زائر از البرز در کربلای معلی حضور پیدا خواهند کرد.
وی افزود: از زوار انتظار می رود بمنظور دریافت خدمات مناسب و برقراری نظم و امنیت در مرزها و عراق از مبادی قانونی و با دریافت روادید اقدام کنند.
معاون استاندار اضافه کرد: ایران و عراق روابط بسیار خوبی دارند و این امر می تواند در استان البرز نیز به تبع کل کشور در حوزه های مختلف بیش از پیش تقویت شود.
سفیر عراق در ایران گفت: ایران و عراق در منطقه و جهان همواره به دنبال صلح و ثبات هستند و به لحاظ مذهبی و فرهنگی مشترکات فراوانی داریم.
راجح صابر عبود الموسوی در مراسم افتتاح دفتر کنسولگری موقت عراق در البرز با بیان اینکه ملت شریف ایران به رهبری امام خمینی (ره) و پس از وی مقام معظم رهبری پیروز و سربلند بوده اند افزود: استواری و عظمت ملت ایران را حتی توطئه های دشمنان بوسیله صدام نیز تحت تاثیر قرار نگرفت.
وی ادامه داد: ایران تنها کشوری است که عراق برای اربعین حسینی 12 کنسولگری موقت راه اندازی کرد و این امر نشان از روابط تنگاتنگ این دو کشور دارد.
عبود الموسوی گفت: در دو سال اخیر حجم زوار ایرانی در اربعین حسینی دو برابر شده که نشان از تقویت روابط بین ایران و عراق دارد.
وی افزود: ایران دارای ظرفیت های بزرگی برای همکاری های مشترک در حوزه های اقتصادی، گردشگری و سایر موارد دارد که این امر در دستور کار قرار خواهد گرفت.
سفیر عراق در ایران اضافه کرد: ایران پس از تحریم ها و با انعقاد برجام قدرت بیشتری پیدا کرد و اکنون نیز به عنوان جزیره ثبات منطقه در آرامش و پیشرفت بسر می برد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 761466
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.