علی مجدی نسب روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: وضعیت آب در فردیس همانند دیگر مناطق کشور با توجه به کاهش بارش ها و افت سطح آب های زیر زمینی در شرایط بحرانی است.
وی ادامه داد: برنامه ریزی جهت حفر و تجهیز 4 حلقه چاه آب شرب، پیگیری جداسازی آب شرب از آب خام مورد نیاز فضای سبز و بوستان های شهر و پیگیری تسریع در تملک زمین مورد نیاز جهت احداث تصفیه خانه فاضلاب به عنوان پیش شرط اعطای وام 10 میلیون یورویی بانک توسعه و تعاون اسلامی با توجه به نقش بسیار مهم استفاده از پساب تصفیه خانه مذکور در تامین آب مورد نیاز کاربری های فضاهای سبز و نیروگاه، قرار دارد.
وی اظهار داشت: شهرستان فردیس دارای 69 حلقه چاه است که 6 حلقه آن به دلیل کاهش سطح ایستایی آب های زیر زمینی خشک و خارج از مدار شده و 63 حلقه دیگر آن با میانگین 1300 لیتر بر ثانیه در مدار بهره برداری است.
مجدی نسب گفت: آب تولیدی در شهرستان از طریق منابع زیر زمینی بوده و فردیس از آب سطحی تصفیه شده فعلا سهمی ندارد.
وی افزود: حدود شش و نیم کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه و 800 مورد اصلاح انشعاب فرسوده با اعتباری حدود 11 میلیارد ریال سال گذشته صورت گرفته است.
مدیر امور آبفای شهرستان فردیس گفت: برای سال 97 نیز پیش بینی 17 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه در بودجه سنواتی لحاظ شده که رشد 300درصدی دارد.
مجدی نسب افزود: سال گذشته 840 مورد انشعاب غیر مجاز شناسایی که 290‌ فقره آن به مجاز تبدیل شد.
وی از شهروندان فردیس خواست با توجه به محدودیت شدید منابع آبی موجود و کاهش قابل توجه آب در مصرف آب صرفه جویی کنند.
شهرستان فردیس با حدود 600 هزار نفر جمعیت درجنوب کلانشهر کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.