به گزارش ایرنا، محمدعلی نجفی عصر چهارشنبه در بیستمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرزو آخرین هفته ها در روزهای کاری پایان سال 96؛ عملکرد دستگاه های مامور در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی را بررسی کرد.
وی با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) با اشاره به رشد 2 برابری سقف تعهدات پیش بینی شده ایجاد فرصت های شغلی در البرز گفت: در هر نشست از ستاد اقتصاد مقاومتی برگی دیگر از تعهدات محقق شده البرز در ایجاد فرصت های شغلی رو می شود.
وی با یادآوری این نکته که سقف تعهد پیش بینی شده 33 هزار فرصت شغلی بوده است؛ افزود: این روند حاکی از حرکت کارآفرینان و بخش خصوصی و دیگر مسئولان استانی است که امید و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد.
استاندارالبرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعیین تکلیف نهایی وضعیت فرمانداران در شهرستان ها گفت: همه فرمانداران موظف هستند در بخش اقتصادی برنامه داشته باشند و از فرصت اقتصادی استفاده کنند؛ هر چند ماهیت کار فرمانداران رسیدگی به امور اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی است؛ اما اقتصاد مشی اصلی آنها خواهد بود.
وی تاکید بر ضرورت ترویج گفتمان اقتصاد مقاومتی از دریچه رسانه ملی تصریح کرد: برای گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی دستگاه های عضو باید فعال شوند و خود در این زمینه برنامه ساز و تهیه کننده باشند.
نجفی گفت: تولید کنندگان و صادرکنندگان باید از فرصت های صدا و سیما استفاده کنند و فرصت های تولیدی خود را مطرح و معرفی کنند.
وی افزود: باید پویایی برای همه بخش ها فراهم شود و این امر نیز منحصر به این کارگروه ها و ستادها نیست؛ همه باید از این فرصت ها استفاده کنند .
استاندار البرز در بخش دیگری از سخنانش گفت: به جد دنبال این هستیم از پتانسیلی که در زمینه فناوری در این استان وجود دارد برای توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنیم.
وی در ادامه با تاکید بر اینکه تحقق مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی اختیاری نیست و امری محسوب می شود؛ افزود: وقتی فرصت های بخش اقتصاد مقاومتی و شرایط فراهم است همه باید ملزم به اجرای آن باشند.
نجفی همچنین در خصوص دریافت عوارض بخش کشاورزی نیز گفت: این بخش همواره باید پیشرو باشد؛ هر چند تاکید بر کاهش بهره برداری از منابع آبی است اما به جهت اشتغالزایی و ترویج فرهنگ صادرات و شرایطی که در آینده نزدیک پیرامون بحث توسعه ناوگان حمل و نقل در فرودگاه پیام وجود دارد و رویکرد صادرات بخصوص صادرات گل و گیاه باید تسهیل گری لازم در این بخش صورت گیرد.
وی در ادامه درآمدهای حاصل از فعالیت استارت آپ ها را بالا دانست و بیان کرد: برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها از استارت آپ ها درآمدهای میلیاردی تولید می کنند و خودشان به نوعی کارآفرین خواهند بود؛بنابراین باید زیرساخت های فعالیت این بخش در استان مستعد البرز هر چه بیشتر تقویت شود و شرایطی فراهم شود که مردم از فرصت امید استفاده کنند.
استان البرز با حدود 3 میلیون نفر جمعیت ، دارای نرخ رشد بیکاری حدود 10 درصد است که قبل از دولت یازدهم این نرخ بیکاری به حدود 23 درصد رسیده بود.
6155/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.