به گزارش ایرنا، مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز هدف از برگزاری این جشنواره را ترویج فرهنگ افزایش سرانه مصرف ماهی و دیگر آبزیان در استان و همچنین ارتقای فرهنگ آبزی پروری دانست.
لاله ضیائیان افزود: مصرف سرانه آبزیان در دنیا 25 کیلوگرم است و در کشور ما این سرانه به طور میانگین 14 کیلوگرم محاسبه شده که میانگین استان البرز حدود 9 کیلوگرم یعنی 5 کیلوگرم پایین تر از سرانه مصرف کشور است.
وی با بیان اینکه البرز پتانسیل خوبی در پرورش ماهی دارد افزود : حدود 110 واحد پرورشی داریم که تولیداتشان به میزان 2400 تن ماهی قزل آلا و گرمابی است که با توجه به جمعیت بیش از 2 میلیونی استان جوابگوی نیاز منطقه نیست و از سایر استان ها واردات داریم .
وی اظهار داشت: به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان و گسترش فرهنگ مصرف غذاهای دریایی موضوع جشنواره های غذاهای دریایی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار گرفته است.
در جشنواره طبخ آبزیان حدود 120 نفر از زنان روستایی و تسهیل گران در قالب انجمن های زنان روستایی شرکت کردند که در پایان نسرین هدایتی از نظر آباد ، زهرا رحیمی از ساوجبلاغ و مهناز رحیمی از کرج مقام های اول تا سوم را به دست آوردند .
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.