به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید عباس مسعودی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین (س) افزود: حضرت ام البنین (س) یکی از شجاع ترین زنان عالم اسلام است که آزادانه چهار فرزندش را فدای اسلام و حضرت امام حسین (ع) کرد.
وی، شیوه تربیتی این بانوی بزرگوار را نمونه بارز سبک زندگی اسلامی و قرآنی برشمرد و اظهار داشت: این بانوی بزرگوار که نام اصلی ایشان فاطمه بود به امیرالمومنین گفته بودند که به نام دیگری او را بزنند تا خدای نکرده حسنین با شنیدن نام ایشان به یاد مادرشان نیفتند و ناراحت شوند و این یعنی ایثار و از خود گذشتی.
این مسئول فرهنگی، گفت:حضرت ام البنین (س) از شجاع ترین خاندان عرب در آن زمان بود و شجاعت پهلوان قوم این بانوی بزرگوار که به بنی کلاب مشهور بودند زبانزد خاص و عام بود.
مسعودی، ادامه داد: تمامی صفات و کمالات معنوی در این بانوی شجاع اسلام جلوه گر بود و شخصیت علمی و معنوی ایشان زبانزد خاص و عام بود.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز، خاطر نشان کرد: حضرت ام البنین (س) سعی می کرد با محبت جای خالی مادر حسنین را جبران کند و فی الواقع با حضور ایشان در کانون گرم خانواده امیر المومنین (ع) فرزندان غم فقدان مادرشان را کمتر احساس می کردند.
وی ادامه داد: ایثار و از خود گذشتگی این بانوی بزرگ تا آن حد است که چهار فرزندش را فدای اسلام و قرآن می‌کند و زمانیکه خبر شهادت آنها را می شنود، می فرماید 'ای کاش تمامی فرزندان فدای حسین می شدند ولی حسین (ع) زنده می ماند که نمونه بارز این عمل همان ایثار، از خود گذشتگی و وفای به عهد است.
وی در پایان گفت: تبلیغات اسلامی البرز با همکاری روحانیون مستقر و هیئت های مذهبی مراسم سالروز وفات حضرت ام البنین (س) را برگزار می‌کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.