سرهنگ جواد صفایی پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره پلیس آگاهی استان برگزار شد، از دستگیری باند سارقان خودرو در البرز خبر داد و اظهار کرد: در پی افزایش سرقت خودروهای مدل‌بالا پیگیری موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: طبق دستورات ابلاغی اداره مبارزه با سرقت و انجام محاسبات پلیسی، مأموران این اداره چهار نفر را شناسایی و در دو عملیات جداگانه و هم‌زمان دستگیر کردند. در منزل سارقان چند فقره سند خودرو تصادفی نیز کشف شد.

وی با اشاره به اینکه سارقان در ابتدا منکر هرگونه سرقت بودند، تأکید کرد: سارقان پس از مواجهه با اطلاعات پلیس و خودرویی که درید یکی از مال‌خران بود، لب به اعتراف گشودند و اذعان کردند که از بدو سرقت ۱۸ دستگاه خودرو را سرقت و به فروش رسانده‌اند.

دستگیری ۱۵ مال‌خر در استان البرز

سرهنگ صفایی در خصوص شیوه و شگرد سارقان نیز گفت: آن‌ها با یک صافکار و نقاش تعامل داشته و اقدام به خرید خودروهای تصادفی می‌کردند و پس‌ازآن یک خودرو مشابه و همرنگ با آن خودرو می‌دزدیدند و اقدام به تغییر ارکان خودروی سرقتی و تعویض پلاک آن می‌کردند.

وی بابیان اینکه پرونده این اشخاص همچنان باز است، افزود: پیش‌بینی می‌شود کشفیات خودروهای سرقتی این پرونده در سطح استان افزایش یابد.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز از شناسایی مالباختگان نیز خبر داد و گفت: خودروهای سرقت شده به صاحبان آن‌ها بازگردانده می‌شود.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۱۵ مال‌خر در این رابطه، تأکید کرد: سارقان دارای سابقه کیفری هستند.

سرهنگ صفایی در ادامه از کاهش ۲۲ درصدی سرقت خودرو در سه‌ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه در سال گذشته خبر داد.

اعتراف به ۱۳ فقره سرقت به عنف

وی در بخش دیگری از شناسایی و دستگیری باند دونفره سرقت به عنف با اعتراف به ۱۳ فقره سرقت در استان خبر داد و در خصوص شیوه و شگرد آن‌ها، گفت: سارقان اقدام به سرقت خودرو از نوع پراید می‌کردند و با همان خودرو در ساعات پایانی شب اقدام به مسافرکشی می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی البرز افزود: سارقان معمولاً یک نفر را به‌گونه‌ای سوار خودرو می‌کردند که در صندلی جلو بنشیند تا بتوانند از وی مراقبت کامل داشته باشند و در هنگام انحراف مسیر بتوانند فرد را کنترل و تهدید کنند.

وی بابیان اینکه سارقان مسافر را تهدید به مرگ می‌کردند و تمام اموال وی را به سرقت می‌بردند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خودرو سرقتی بود، امکان هیچ پیگیری برای مسافر وجود نداشت.

دستگیری دو سارق به عنف در البرز

سرهنگ صفایی بابیان اینکه درنهایت مأموران پلیس کلانتری ۳۸ شهرک بنفشه موفق شدند در یک عملیات غافلگیرانه که سارقان در حین سوار کردن یکی از شهروندان بودند، هردو نفر را دستگیر کنند، گفت: مأموران در بازرسی از مخفیگاه این دو نفر موفق به کشف دو خودرو پراید سرقتی، یک قبضه سلاح کمری غیراستاندارد، یک شُکر به همراه تعدادی اموال مسروقه شدند.

وی بابیان اینکه تحقیقات همچنان ادامه دارد، گفت: از شهروندانی که سوار یک خودرو پراید سفیدرنگ شده‌اند و لوازم آن‌ها سرقت شده است، به پلیس آگاهی استان البرز به‌منظور شناسایی سارقان، مراجعه کنند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 868771
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.