به گزارش ایرنا، اصغر نصیری روز چهارشنبه در نشست علنی شورای اسلامی شهر کرج، افزود: ترغیب سرمایه گذاران برای بهسازی بافت های فرسوده باید در اولویت برنامه های مدیریت شهری باشد.
وی ادامه داد: اکنون دفاتر تسهیل گری در دو منطقه شهرداری کرج شروع به کار کرده است.
شهردار کرج در خصوص دفاع از دو فوریتی بودن این طرح خاطر نشان کرد: بررسی‌های کارشناسی در این حوزه انجام شده و تاخیر جایز نیست و اگر بین تصویب طرح و اجرای آن فاصله بیفتد اعتماد مردم سلب خواهد شد.
وی با بیان اینکه طی جلسات متعدد و مستمر سرمایه‌گذاران برای ورود به بحث احیای بافت فرسوده ترغیب شده‌اند گفت: بهسازی اولین بلوک شهری با ۱۱۴ واحد در محدوده‌ مصباح کرج تعیین شده و امیدواریم بتوانیم با تصویب این طرح تا پایان سال نخستین پروانه را صادر کنیم.
احداله احمدی پرگو معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج در این نشست با اشاره به سیاست های دولت برای حمایت از بهسازی بافت های فرسوده، گفت:شهرداری کرج باید برنامه های تشویقی در زمینه کاربری و تراکم بافت های فرسوده در پیش گیرد.
وی افزود:طرح ویژه بهسازی و نوسازی در مناطق شهری کرج اجرایی می شود.
احمدی پرگو تاثیر زمان را در روند تصویب و اجرای طرح ضروری دانست و اظهارداشت: تمام مطالعات در خصوص حدودیکهزار هکتار بافت فرسوده کرج انجام شده است.
وی ادامه داد: طرح ویژه به‌خصوص برای تپه مرادآب منطقه یک و حصاردر منطقه 6 نیز صورت گرفته است.
احد رسولی و فرج‌الله ایلیات، 2 عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج طرح احیای بخشی از بافت فرسوده را مستلزم انجام مطالعاتِ دقیق‌تر و تخصصی‌تر در کمیسیون‌ عمران و شهرسازی دانستند.
لایحه دوفوریت طرح به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر کرج نرسید و به کمیسیون عمران برای بررسی‌های بیش‌تر ارجاع شد.
7410/ 6155خبرنگار:مژگان السادات سجادی** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.