به گزارش ایرنا،حیدر اسکندرپور دوشنبه در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز افزود: خواسته هایی که در شورا مطرح می شود باید متناسب با میزان توانایی شهرداری باشد.
وی افزود: پیمانکاران و افرادی که املاک آنها در مسیر طرح های عمرانی بوده است، روزانه برای دریافت طلب خود به شهرداری و شورا مراجعه می کنند و این از مشکلات امروز شهرداری شیراز است ،لازم است اعضای شورا شهر با حمایت از شهرداری کمک کنند که تعهدات جدید برای شهرداری ایجاد نشود و خواسته ها نیز متناسب با ظرفیت ها باشد.
شهردار شیراز بیان کرد: براساس گزارش های معاونت مالی و اقتصادی شهرداری، هم اینک 384 میلیارد تومان بدهی شهرداری شیراز به پیمانکاران و 292 میلیارد تومان بدهی برای املاکی که در مسیر قرار گرفته که باید توسط شهرداری پرداخت شود.
اسکندرپور بیان کرد: در سالهای گذشته شهرداری شیراز 900 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی استفاده کرده وهمچنین برای احداث قطار شهری 800 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته که اکنون باید سود این اوراق را نیز پرداخت کند و همینطور بابت کسورات قانونی نیز 174 میلیارد تومان شهرداری شیراز بدهکار است.
وی اظهار کرد: آنچه که به صورت مشخص اکنون بر مدیریت شهرداری فشار آورده است، بدهی به پیمانکاران و هزینه های تملک های در مسیر است که رقمی در حدود 924 میلیارد تومان است.
شهردار شیراز گفت: مجموع تعهدات و بدهی شهرداری شیراز در حال حاضر سه هزار میلیارد تومان است که باید از سوی شهرداری پرداخت شود.
اسکندرپور اضافه کرد:شهرداری شیراز در ماه حدود 46 میلیارد تومان حقوق پرداخت می کند و مجموعه هزینه های جاری شهرداری در ماه 63 میلیارد تومان است.
وی ادامه داد:برخی می گویند پروژه های شهرداری در حال حاضر متوقف شده که اینگونه نیست و در حال مدیریت این طرح ها هستیم و هیچ طرحی جز پروژه امتداد کوهسار مهدی که به دلیل بدهی املاک تملک شده مردم فعلا متوقف شده تعطیل نشده است.
وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته حدود چهار هزار و 800 نیروی جدید به کارکنان تجمیعی، شرکتی و پیمانی شهرداری اضافه شده که به ازای هر فرد حدود دو میلیون و 600 هزار تومان هزینه اضافی به شهرداری تحمیل شده که مجموعا به صورت ماهانه در سالهای گذشته 10 میلیارد تومان به هزینه های جاری شهرداری با این تصمیم غیر کارشناسی اضافه شده است.
اسکندر پور با تاکید بر اینکه استقبال از سرمایه گذاران برای شهرداری یک الزام است، اظهار کرد: در یک ماه گذشته جلسات زیادی با سرمایه گذاران برگزار شده و اطمینان دارم که تنها با جذب سرمایه گذار می توانیم مشکلات شهرداری را حل کنیم .
بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر شیراز عصر دوشنبه با سه نطق پیش از دستور ، ده دستور کار و سه اعلام وصول طرح ها همراه بود.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز چهارشنبه 10 آبان ماه امسال حکم حیدر اسکندرپور شهردار منتخب این شورا به عنوان شهردار شیراز را امضا و ابلاغ کرد. آیین معارفه اسکندرپور نیز 16 آبان ماه برگزار شد.
از جمله سوابق حیدر اسکندرپور می توان به فرماندار شیراز، مشاور استاندار فارس در دولت اصلاحات، شهردار بوشهر، شهردار کازرون و معاون سازمان ثبت احوال کشور اشاره کرد.
9873 / 2027
خبرنگار: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.