طرح هماهنگی نظارتی ویژه نوروز با هدف تنظیم بازار و عرضه صحیح کالاهای مورد نیاز شهروندان و جلوگیری از تخلفات احتمالی روز دوشنبه با حضور مسئولان این شهرستان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
ابوالقاسم پالیزگیر فرمانده ساوجبلاغ با تاکید بر نظارت دقیق بر بازار و توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار در تمامی سطح شهر، خواستار نظارت بیشترو مستمر اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف و اتحادیه ها بر توزیع کلیه کالاهای مختلف و مورد نیاز شد.
وی گفت: با توجه به این که در ایام پایانی سال 96 قرار گرفته ایم و در راستای تکالیف محول شده در حوزه نظارت و تنظیم بازار در قالب ستاد خدمات سفرهای نوروزی 96 لازم است برنامه ریزی و هماهنگی دستگاه های نظارتی و اطلاع رسانی موارد مورد تاکید به واحد های صنفی ابلاغ شود. تمام واحدهای صنفی موظف به نصب نرخ نامه در معرض دید مشتری و داشتن فاکتور خرید هستند.
وی گفت میزان سهمیه تعین شده میوه نوروز 300 تن است که اگر این میزان کفایت نکند ذخیره ها افزایش می یابد تا مشکلی برای مردم پیش نیاید .
وی در خصوص تامین آرد ذخیره در این ایام نیز گفت: اقلام اساسی مثل مرغ ،با نرخ 6200 تومان ،تخم مرغ با قیمت 12 هزار و 600 تومان، گوشت قرمز وارداتی هم با قیمت 33 هزار تومان و برنج سایر اقلام هر چه سریعتر با نرخ مصوب در فروشگاههای زنجیره ای و تعاونی های مصرف اقدام گردد
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ساوجبلاغ نیز گفت: لازمه خدمات رسانی مطلوب و با کیفیت و در حوزه بازار خوش رویی و خوش خلقی با مسافران، رعایت انصاف و سود قانونی مجاز در واحد های صنفی، درج قیمت برروی کلیه کالاها نصب نرخ نامه های مصوب شده در معرض دید مشتریان، دسترسی سریع و آسان مسافران به واحدهای خدماتی کشیک و در صورت بروز مشکل در دسترس بودن شماره تماس های دستگاه های نظارتی برای پاسخ گویی مناسب به مردم و مسافرین است.
یوسف اسدیان تاکید کرد: واحدهای صنفی می بایست در این ایام بر روی کلیه اجناس درج قیمت داشته باشند و اگر قصد اعلام حراج را دارند باید مجوز لازم را اتاق اصناف دریافت کنند و واحدهای صنفی ملزم به رعایت عرضه خدمات و کالا براساس رسته شغلی خود هستند.
وی افزود: به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت برخی از کالاهایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار می شود ولی باید شرایط مناسب نمایشگاه در خصوص پارکینگ استقرار مدام بازرسی و درج قیمت در نظر گرفته شود.
رییس بازرسی اتاق اصناف ساوجبلاغ نیز گفت: جهت رفاه حال مسافرین و مردم عزیز شهرستان اجرای طرح نظارتی از اول اسفند 96 الی 30فروردین 97 تشدید می شود.
مرتضی فلاح زاده افزود :کلیه مراکز توزیع مواد غذایی مراکز اسکان رستوران ها قنادی ها میوه فروشی ها کیف و کفش پوشاک حمل و نقل و کلیه واحدهای صنفی خدماتی تولیدی توزیعی که به نوعی متناسب با این ایام می باشند در دستور کار بازرسی قرار گرفته است.
1535/6155خبرنگار:مریم صوفی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.