فردین حکیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اخیرا اقدام خوبی از سوی اداره حفاظت محیط زیست کرج مبنی بر الزام واحدهای کارواش برای تجهیز به سیستم تصفیه فاضلاب انجام شده است.
وی با بیان اینکه این الزام بر مدیریت منابع آب های زیرزمینی بسیار تاثیرگذار است، اظهار داشت: در استان البرز حدود 140 واحد کارواش مشغول فعالیت هستند که بعد از این اقدام محیط زیست کرج تا کنون حدود 40 واحد در این شهرستان مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب شده اند.
وی ضمن اظهار امیدواری بر اینکه به زودی تمام این واحدها مجهز به این سیستم شوند، گفت: با وجود کمبود منابع آبی که با آن مواجه شده ایم چاره ی دیگر جز این اقدامات نداریم زیرا کارواش ها واحدهایی آب بر هستند و به نفع خودشان هست که با استفاده از این سیستم پسابشان را بازچرخانی کرده و از آن استفاده مجدد کنند.

***آبکاری ها واحدهای آلوده کننده محیط زیست
حکیمی در ادامه به فعالیت تعداد زیادی از واحدهای آبکاری در استان به صورت غیرمجاز اشاره کرد و گفت: بیشتر این واحدها در محدوده کمال شهر کرج مستقر هستند که تابلوی مشخصی ندارند.
وی ادامه داد: کارشناسان معاونت نظارت و پایش استان در پایش های صورت گرفته با تعداد زیادی از این واحدها مواجه شده و اقدام به تعطیلی آن ها کردند ولی از آنجا که این واحدها برای فعالیت نیاز به مکان بزرگی نداشته و فعالیت خود را می توانند در یک اتاق ادامه دهند بلافاصله نقل مکان کرده و عمدتا واحدهای مسکونی را کرایه کرده و در آن جا مشغول فعالیت می شوند.

***کم کاری شهرداری در برخورد با آبکاری ها
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز افزود: شهرداری در این بخش کم کاری می کند زیرا طبق ماده 55 قانون شهرداری، برخورد با این واحدها برعهده شهرداری ها می باشد در حالیکه عملا برخوردی صورت نمی گیرد.
وی به آلایندگی این واحدها اشاره کرد و اظهار داشت: پساب خروجی واحدهای آبکاری به علت وجود فلزات سنگین و مواد سمی باعث آلودگی آب های زیرزمینی و خاک شده و از خطرناک ترین فاضلاب ها برای محیط زیست ،سلامت و بهداشت عمومی می باشند.
حکیمی اضافه کرد: در ضمن این واحدها باعث آلودگی هوا به دلیل انتشار بخارات سمی می شوند، علاوه بر این، آلودگی های وسیع ناشی از فعالیت واحدهای آبکاری که منجر به آلودگی زیست محیطی شده بطور مستقیم بر سلامتی انسان و سایر موجودات زنده تاثیر می گذارد.
6156/1535خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.