به گزارش ایرنا ، مسعود قاسمی روز پنجشنبه درحاشیه سمینارآموزش پیشرفته و تخصصی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مرکز داوری اتاق البرز به طور کامل فعال است و برای رفع هرگونه مشکل در روابط حقوقی ناشی از قراردادها و معاملات آمادگی کامل دارد.
وی اضافه کرد: در موارد عدیده ای با بروز اختلافات در امور فعالان اقتصادی مواجه هستیم که حل اینگونه اختلافات نیازمند استفاده از داوران آگاه به مسایل تجاری است.
وی گفت: لذا بهترین شیوه رفع اختلافات و حل و فصل دعاوی تجاری ارجاع به مراکز داوری است.
وی اظهارکرد:حفظ شئونات تجار، سرعت و دقت در رسیدگی ، صرفه جویی در هزینه ها و حل و فصل اختلافات با شیوه های تخصصی از ویژگی های مراکز داوری است.
وی رسیدگی به اختلافات تجاری در یک مرحله و قطعیت آرا با توجه به عرف و معاملات تجاری از جمله دیگرمزایای حل اختلافات در مرکز داوری است .
دبیرکل اتاق بازرگانی البرز افزود: در داوری های بین المللی با توجه به الحاق و عضویت ایران در کنوانسیون شناسائی و اجرای احکام داوری خارجی تنظیم شده در سال 1958 نیویورک ، آرای صادره در مرکز داوری اتاق ایران در کلیه کشور های عضو این کنوانسیون قابل اجرا است.
وی افزود: دوره های آموزشی داوری توسط اساتید برجسته حقوقی مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران درحال برگزاری است .
قاسمی گفت: شرکت کنندگان در دوره های آموزش داوری در صورت احراز صلاحیت موفق به دریافت گواهینامه های ویژه ای خواهند شد که مدرک معتبری برای پذیرش آنان در اتاق های بازرگانی و دادگستری های سراسر کشور است.
وی همچنین با اشاره به اهمیت ویژه دادگاه داوری در رفع مشکلات بخش خصوصی گفت: تشکیل دادگاههای داوری درکاهش مراجعه به مراجع قضایی موثر بوده است
7411/1535خبرنگار:سیده فرناز مرتضوی**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.