علی اصغر جمعه ای روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که اقتصاد کشور با حمایت از بخش خصوصی شکوفا می شود ، افزود : تا پایان سال جاری دولت تدبیر و امید با کاهش نرخ سود بانکی و رفع مشکلات بیمه ای و مالیاتی، آمار اشتغال در واحدهای صنعتی را افزایش دهد.
وی اظهار داشت : سود 18 درصدی تسهیلات رونق تولید، در شرایطی که تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند بازار فروش و خرید مواد اولیه دست به گریبان هستند، برای فعالان اقتصادی به صرفه نیست و پیشنهاد می شود این میزان سود کاهش یابد.
وی کمبود آب را یکی از چالش های اساسی بخش صنعت سمنان برشمرد و خاطرنشان کرد : به دلیل کمبود آب ، این مساله می تواند برای صنعتگران استان سمنان مشکلات جدی ایجاد کند.
جمعه ای ادامه داد : دست اندرکاران بخش صنعت و آب سمنان باید با بهره گیری از فناوری نوین به ویژه جلوگیری از هدررفت آب باران های فصلی در استان، نسبت به تقویت منابع آبی این منطقه از کشور دست به کار شوند.
به گفته وی بخشی از آب مورد نیاز در استان سمنان با انتقال آب دریای خزر و با بهره گیری مجدد پساب فاضلاب های شهری و صنعتی قابل تامین است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت : این استان به دلیل وسعت، از لحاظ وجود زمین برای واگذاری به واحدهای تولیدی و تغییرکاربری با هدف راه اندازی واحد تولیدی و صنعتی، مشکلی وجود ندارد و این قابلیت مثبت می تواند در کنار برنامه ریزی بلندمدت برای تامین آب و رفع مشکل نقدینگی واحدها، توسعه صنعتی در این استان را به همراه داشته باشد.
جمعه ای تصریح کرد : برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در استان سمنان نیازمند جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی هستیم و تمایل برای ورود سرمایه گذاری خارجی به استان به دلیل بهره مندی از منابع طبیعی و معادن انبوه، وجود دارد.
تاکنون بیش از 6 هزار و 50 میلیاردریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان سمنان پرداخت شد.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد حدود 620 واحد غیر فعال هستند و متوسط بهره وری در بقیه واحدها حدود 35 درصد است.
در استان سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی فعالیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.