معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج با اشاره به شفاف سازی اقدامات شهرداری، گفت: سیستم مالی یکپارچه، زبان مشترک، ایجاد می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیل کوثری گفت: بر اساس رویکردهای جدید شورا و مدیریت شهری کرج، تلاش شده به نیازهای اساسی مردم، توجه و موضوع کسب درآمد به صورت کامل پرداخته شود و بر آنچه که تحقق پذیر است تا انتهای سال مالی شهرداری، بودجه ای پیشنهاد می شود.

وی افزود: با ارکان اجرایی شهرداری با معاونت و سازمان‌های مختلف، جلسات متعددی گذاشته شد. بر اساس نیازهای صورت گرفته از طریق پیام‌های 137 و آنچه که اولویت های مورد انتظار مردم را برای ما شفاف‌سازی می‌کند، انتظار می رود روز بروز با مشارکت بیشتر شهروندان، دیدگاه شهرداری نسبت به نیازهای واقعی، صورت بهتری پیدا کند لذا بر این اساس اولویت‌هایی در نظر گرفته شده و آنچه که تحقق پذیر نبود و تصور نمی شد تا انتهای سال، محقق شود، کاهش خواهد یافت و در مواردی که نیاز به افزایش باشد، ذکر کردیم.

کوثری در مورد درصد بودجه عمرانی، گفت: با توجه به اینکه سازمان‌ها در آن قید نشده بود، ترکیب اولیه بودجه در نظر گرفته شده. حدود 65 درصد عمرانی و 35 درصد بودجه، جاری بود که اعداد قابل قبول است ولی با توجه به تغییرات صورت گرفته، مجبور بودیم مشکلات بوجود آمده در این زمینه به صورت کامل و شفاف منعکس شود، لذا این اعداد به 50-50 رسیده است که باز هم در مقایسه با بودجه‌های عمرانی مشابه و هزینه های مشابه، اعداد قابل قبولی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری کرج، ادامه داد: توجه به اولویت‌ها و تقویت و ایجاد شفافیت، ضرورت دارد و امیدوارم فعالیت‌ها روند خوبی داشته باشند.

کوثری گفت: همیشه داشتن سیستم مالی یکپارچه، توانی می‌دهد که بتوان گزارش‌های یکپارچه‌ای  از آن گرفت و چون سازمانها قدمت بیشتری دارند و بر اساس زمانهای متفاوت ایجاد شدند، هر کدام سراغ سیستم های خاص خودشان می روند و این موضوع در کل کشور صدق می کند.

کوثری با اشاره به ادغام سازمانها، اظهار داشت: شهر کرج، پایلوت این اتفاق بوده است و با توجه به اینکه سیستم یکپارچه مالی در همه سازمانها را مستقر کردیم و با در نظر گرفتن سیستم جامع انسانی با درج اطلاعات صحیح که از سالهای گذشته نیز دنبال شد، امیدواریم به شفافیت اقدامات شهرداری، کمک شود که بتوان برای سال 97 هرچه موثرتر بر اساس برنامه راهبرد عملیاتی کرج، پیشنهاد شود.

وی افزود: سیستم مالی مستقر در شهرداری کرج، توانسته سیستم یکپارچه‌ای ایجاد کند که همه سازمان‌ها، مناطق و معاونت‌ها با یک ادبیات یکسان، انجام می دهد و این کنترل نظارت مرکزی در آن بوجود آمده است.

کوثری با اشاره به اینکه پیش از این برای یکپارچه سازی لازم بود با تک تک این سازمان ها، گفت و گو انجام شود، افزود: سال‌های گذشته برای تبادل اطلاعات بخش پرسنلی، هزینه‌ای یا اجرایی، تلاش می شد، گزارشها با یکدیگر مقایسه شود که هم روند کار را با کندی روبرو می کرد و هم اشکالاتی را در محاسبه ایجاد می کرد.

وی با تاکید بر ضرورت سیستم مالی یکپارچه‌ در شهرداری، اذعان داشت: در حال حاضر چون شهرداری کرج، ادبیات مالی یکسانی پیدا کرده است با یک زبان مشترک در حال تبادل اطلاعات هستند و این نوید بخش است چراکه اگر تلاش شود و اطلاعات به درستی ثبت شود، برای سنوات آتی به راحتی می توان با سرعت و دقت بیشتری، گژارش گیری توسط متخصصین مالی انجام شود و مردم مطمئن شوند از اینکه هزینه های شهری به چه صورت انجام می شود. 

کوثری با عنوان اینکه امسال اولین سال راه اندازی این سامانه بود، اظهار داشت:  مقرر شد برای سالهای آینده، پیمانکاران بودجه ریزی سال 97 را به این سامانه اضافه کنند در اینصورت با توجه به نیاز اطلاعات سال گذشته، بسیاری از سوالات و ابهامات به صورت سیستماتیک پاسخ داده می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.