سید مصطفی آذرکیش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج افزود: تنوع رشته‌ها ی شاخه کاردانش باهدف پاسخگویی به نیاز بازار کار و توانمندسازی تخصصی - مهارتی هنر جویان است.
وی اظهار کرد: یکی از اهداف مهم اقتصاد مقاومتی توجه به توانمندی های داخلی است زیرا این مهم کاهش نرخ بیکاری و تقویت تولید داخلی را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه آموزش همراه با تولید از برنامه‌های جدی آموزش‌ و پرورش برای کارآفرینی است، خاطر نشان کرد: هر ساله مسابقات و جشنواره‌ها ی علمی - مهارتی را به همین منظور برای معرفی ظرفیت‌‌ها و توانمندی های نخبگان در شاخه کاردانش اجرایی می کنیم.
وی اضافه کرد: تا کنون بیش از هزار و 400 هنرستان کاردانش و دو هزار و 700 هنرستان فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعال شده است.
مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش‌ و پرورش ادامه داد: این اقدامات با هدف ارتقا ء جایگاه و منزلت اجتماعی این آموزش‌ها ست زیرا سوق دادن کارآموزان به سمت کارآفرینی و جلوگیری از پشت‌میزنشینی را در جامعه رقم می زند.
آذر کیش بیان کرد: اکنون برنامه جامع توسعه کارآفرینی در کشور در حال اجراست.
وی اظهار کرد: گفت: با حمایت دولت و تخصیص تسهیلات در این بخش به آموزش و پرورش تلاش می شود تا بستر مناسب کارآموزی و استقرار پایه 12 به عنوان یکی از برنامه‌های جدی این وزارتخانه در سال 96 مورد پیگیری مستمر همراه با نظارت کامل دنبال شود.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.