به گزارش ایرنا، وحید مرندی مقدم روز سه شنبه در ششمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد در سازمان ملی استاندارد ایران در کرج افزود: اگر به سمتی برویم که پیش از هر اقدامی، پژوهش های لازم صورت گیرد و مبنا را بر تحقیق و پژوهش بگذاریم ، امور عملی تر و به صورت موفق تر انجام می شوند.
وی با اشاره به تصویب قانون جدید سازمان ملی استاندارد ایران در آذرماه خاطر نشان کرد: این قانون بر مبنای پژوهش و به روز بوده و ظرفیت های بسیاری زیادی را برای سازمان ایجاد کرده است
مرندی گفت: در قانون جدید حدود 80 درصد قانون قبلی حفظ و 20 درصد دیگر با همان مفاهیم ولی با ادبیات جدید اصلاح آورده شده و بیش از قانون قدیم برای ما ظرفیت ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین ظرفیت هایی که در این قانون برای سازمان ملی استاندارد آورده شده این است که تمامی وزارت خانه ها مکلف شده اند هر آنچه را که در وزارتخانه متبوع خود انجام می دهند بر مبنای استاندارد باشد و نظارت بر تمامی این دستگاهها نیز بر عهده سازمان ملی استاندارد است که باید این عملکرد ها به رئیس جمهوری گزارش شود.
معاون نظارت بر استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه مرکز پژوهشهای مجلس و سازمان استاندارد یک سال بر روی این قانون کار کرده اند اظهار داشت: 30 ماده جدید در این قانون اضافه شده است.
در ششمین جشنواره پژوهش پژوهشگاه استاندارد از 13 پژوهشگر برتر کشور تقدیر شد.
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.