به گزارش ایرنا، جمشید گودرزی روز دوشنبه در همایش تجلیل از خادمان و خیرین اربعین حسینی استان البرز که در موسسه تحقیقاتی اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور واقع در کرج برگزار شد، افزود: به واسطه حضور ستاد بازسازی در کشور عراق بعد از سقوط حزب بعث مسئولین ستاد مرکزی اربعین کشور مسئولیت اسکان و تغذیه به ستاد عتبات وگذار کردند.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این موضوع خدمتی به زایرین سیدالشهدا (ع) محسوب می شد و لازم بود سازماندهی خوبی برای آن انجام شود این مسئولیت را پذیرفتیم و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و با اذعان عراقی ها ما توانستیم کمک کار خوبی برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی باشیم.
وی ادامه داد: در سال جاری شبانه یک میلیون و 200 هزار فضای اسکان در مرزها و در شهرهای مقدس و همچنین در مسیر زایرین ایجاد شد و تقریبا در هر وعده یک میلیون و 400 هزار نفر پذیرایی انجام شد که این اقدام تقسیم شد بین تمام استان ها از جمله استان البرز که در این موضوع نقش موثر و خوبی داشت.

***رشد 100 درصدی فعالیت های استان البرز
گودرزی با بیان اینکه موکب داران استان البرز در نجف اشرف و در کربلای معلی و در مسیر زائران توانستند با حضور خودشان در قالب 40 موکب به فعالیت بپردازند، گفت: البرزی ها در این مدت پذیرای 35 هزار زائر اربعین بودند.
وی ادامه داد: امسال موکب ها نسبت به سال های گذشته با برنامه مشخص و مناسب پیش رفتند.
وی افزود: موکب داران با تعهد واعتقادات و با عشق و علاقه ای که داشتند توانستند تعهدی که در پروانه شان ثبت شده بود را اجرایی کنند و از امسال برای سال آینده مدنظر قرار گرفته که این موکب ها را علاوه بر اینکه جلساتی برای برنامه ریزی داشته باشیم؛ در جهت وظیفه ستاد بازسازی نیز از وجودشان استفاده کنیم.
قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین حسینی اظهار داشت: قرار است این پروانه ها را به صورت مشترک با عراقی ها در عتباب مقدسه به توافق برسیم و یک برنامه مشترک با عتبه ها داشته باشیم.
وی گفت: همچنین قرار است موکب داران به کمک ستاد بازسازی استان ها بیایند تا بخشی از تعهداتی که ستاد برای خودش تعریف کرده است را بر عهده گیرند.
وی افزود: از جمله این تعهدات ساخت صحن حضرت فاطمه زهرا (س) در نجف اشرف و ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلا و ... است و از آنجا که بیشتر منابع آن مردمی می باشد و تکیه ما بر کمک مردم هست که در این جهت لازم است موکب داران برای خودشان تعهدی را لحاظ کنند و در کنار موکب داری این فعالیت و مشارکت را در پروژه های ستاد بازسازی در طول سال مدنظر قرار دهند.
گودرزی بیان داشت: امسال شانزدهمین اربعین بعد از سقوط صدام از سال 1382 به بعد بود که این زمینه ایجاد شد تا مردم عراق بتوانند مراسم اربعین را باشکوه برگزار کنند.
وی اضافه کرد: این مراسم به عنوان یک فرهنگ طولانی در عراق و برای شیعیان بوده و با سقوط صدام زمینه ای ایجاد شد این مراسم با گستردگی بیشتری صورت گیرد.
این مسئول ادامه داد: مشارکت در این مراسم به نوعی وحدت بین شیعه و سنی و تمام شیعیان جهان اسلام هست که می طلبد بتوانیم همگرایی بیشتر و وحدت بین مسلمین را گسترش دهیم.
وی گفت: مهمترین بحث در اربعین حسینی ا ین است که مردم عراق به عنوان میزبان اصلی و ما میهمان هستیم و باید طوری عمل کنیم در این میزبانی خدشه ای وارد نشود و حساسیتی به وجود نیاید.
گودرزی افزود: به همین منظور در نظر داریم موکب های مشترک با عراقی ها را گسترش دهیم و همکاری بیشتری با هیات ها و موکب داران عراقی داشته باشیم به صورتیکه یک احساس برادری و همدلی بیشتری با مردم عراق به وجود آید.
وی اظهار داشت: این حرکت یک حرکت گسترده بود که خالی از مشکلات نبود ولی در مجموع و در جمع بندی انجام شده توانستیم از نظر کیفی و کمی پیشرفت خوبی داشته باشیم و خدمات خوبی به زایرین ارایه دهیم.
6156/ 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.