محسن صادقیان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مطابق دستورالعمل وزارتخانه ای تمامی پایگاه های تغذیه مدارس دولتی و غیر دولتی باید مجوز فعالیت از سازمان دانش آموزی استان داشته باشند.
وی با اشاره به نقش مهم تغذیه سالم در فرآیند رشد و سلامت دانش آموزان، اظهار کرد: به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده های غذایی سالم، استاندارد و با کیفیت داشتن این مجوز الزامی است .
وی با بیان اینکه نظارت موثر بر پایگاه های تغذیه سالم و نظارت بر امور اجرایی و مدیریت این پایگاه ها در مدارس مطابق دستورالعمل وزارتی به سازمان دانش آموزی واگذار شده است ،یاد آور شد: بخشی از فرآیند تغذیه سالم برای دانش آموزان بر عهده مجریان پایگاه های تغذیه سالم در مدارس است که این مهم نیازمند رعایت قوانین و ضوابط مربوطه است .
رئیس سازمان دانش آموزی البرز ادامه داد: این مجموعه از تمام ظرفیت های موجود برای تحقق شعار این پایگاه ها که همان ' تغذیه سالم - دانش آموز سالم ' است استفاده می کند.
صادقیان تصریح کرد: نظارت تخصصی - بهداشتی بر فضا و سلامت مواد غذایی در این اماکن از سوی کارشناسان اداره سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز به صورت مستمر انجام می شود.
وی اضافه کرد: شیوه نامه مدیریت پایگاه های تغذیه سالم به نواحی و مناطق هشت گانه آموزش و پرورش البرز ابلاغ شده است و مسؤولیت رعایت آن بر عهده مدیر مدرسه می باشد.
لازم به ذکر است استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز و 2 هزار و 443 آموزشگاه دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.