به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: در این برنامه از دانش آموزانی که در سی و پنجمین جشنواره فرهنگی - هنری که در سال تحصیلی گذشته برگزار شد ، 53 دانش آموز این استان توانستند به رتبه اول مسابقات مختلف این جشنواره دست پیدا کنند.
مسعود مهران نیا با اشاره به اهمیت بالای فعالیت های فرهنگی و هنری در نظام تعلیم و تربیت ،خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و هنر از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد: ساحت فرهنگی، هنری و زیبا شناختی از زیربنایی ترین ساحت های این سند می باشد.
وی با بیان اینکه یکی از بهترین بستر ها برای تحقق این ساحت تربیتی ، برپایی مسابقات قرآنی،هنری ،فرهنگی و جشنواره ای است که از دل مدارس شروع می شود تا استعدادهای برتر دانش آموزی در هر رشته شناسایی شود.
وی گفت: برگزاری این جشنواره کشوری در واقع بستر رشد و تعالی دانش آموزان را در مدارس بوجود می آورد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: در سی و پنجمین جشنواره فرهنگی - هنری این استان 335 هزار و 840 دانش آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند.
مهران نیا یادآور شد: از این تعداد 63 هزار و 56 دانش آموز به مرحله منطقه ای و 3 هزار و 371 دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند.
وی خاطر نشان کرد: در مرحله استانی 596 نفر برتر سناخته شدند که 53 نفر از دانش آموزان البرزی در مرحله کشوری رتبه اول کسب کردند.
وی ادامه داد: این جشنواره دانش آموزی در بخش هنرهای دستی ،تجسمی، رسانه و فضای مجازی، هنرهای آوایی و نمایشی ، فیلم کوتاه و ادبی پژوهشی در چهار مرحله آموزشگاهی، منطقه ای ، استانی و کشوری برگزار می شود.
در این آیین به دانش آموزان لوح سپاس و کارت هدیه اهدا شد.
2819/ 6155 خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.