به گزارش ایرنا، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در این آیین گفت: سی و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری دانش آموزی درحوزه های داستان نویسی، شعر، مسابقه کتابخوانی، سرود همگانی، هنرهای تجسمی، سرود ، تکنوازی،صنایع دستی،رسانه و فضای مجازی، مقاله پژوهشی،فیلم کوتاه، نقالی، نقد ادبی، نمایش صحنه ای، عروسکی و نمایشنامه خوانی در سال تحصیلی گذشته برگزار شد.
مسعود مهران نیا هدف از اجرای این جشنواره را شکوفایی استعداد دانش آموزان در بخش های فرهنگی ،هنری و آشنایی با هنر اسلامی در مدارس ذکر کرد.
وی تصریح کرد: این جشنواره در 4 مرحله آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری طراحی شد که در استان البرز 335 هزار و 840دانش آموز در پایه های مختلف تحصیلی در آن شرکت کردند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: در مرحله آموزشگاهی این جشنواره 9 هزار و 200 اثر دانش آموزی در استان برتر شناخته شد.
مهران نیا بیان کرد: 2 هزار اثر نیز در رشته های مختلف به مسابقات استانی سی و پنجمین جشنواره فرهنگی - هنری راه پیدا کردند که پس از ارزیابی داوران ، 596 اثر از دانش آموزان برگزیده استانی شدند.
وی اضافه کرد:351 اثر انفرادی و گروهی دانش آموزی برتر شناخته شده در البرز با سایر آثار برگزیده استان ها در مرحله کشوری به رقابت پرداختند.
وی یاد آور شد: مسابقات کشوری این جشنواره در تابستان 96 در نیشابور برگزار شد که در آن دانش آموز البرزی توانستند 53 رتبه برتر در رشته های مختلف فرهنگی و هنری کسب کنند و برای استان به ارمغان آورند.
در این آیین با اهدا لوح سپاس و کارت هدیه از دانش آموزان دختر رتبه آور در سی و پنجمین جشنواره فرهنگی و هنری تجلیل شد.
استان البرز بیش از 455 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.