به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز سه شنبه در بازدید سرزده از دو مرکز نگهداری معلولان ناتوان ذهنی و حرکتی بالای 14 سال و زیر 14 سال در کرج افزود: نیازمند نگاه ملی در این بخش هستیم و کمک های سازمان بهزیستی وسازمان برنامه و بودجه نیز باید ویژه باشد.
وی ادامه داد: بهزیستی جمعیت چندین هزار نفری از معلولان و نیازمندان تحت پوشش قرار داده و علی رغم محدودیت اعتبارات تلاش خوبی در استان برای نگهداری از این قشر صورت گرفته است.
استاندار البرز با اشاره به جامعه آماری معلولان در استان به استناد گزارش اداره کل بهزیستی استان گفت: مددجویان معلول تحت پوشش بهزیستی در البرز 28 هزار نفر است که از این بین 10 هزار نفر معلول ذهنی و 10 هزار نفر معلول جسمی هستند.
وی با بیان اینکه در استان البرز 70 مرکز شبانه روزی و روزانه نگهداری معلولان وجود دارد گفت: از این تعداد 48 مرکز شبانه روزی یک هزار و 700 معلول تحت پوشش دریافت یارانه را مورد حمایت قرار داده اند.
وی، با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای نگهداری این قشر بنحو مطلوبی در این زمینه با بهزیستی همکاری دارد گفت: با وجود اقدامات خوبی که در حال انجام است، کافی نیست و نیازمند آن هستیم تا خیرین نیز بیش از پیش وارد میدان شوند.
استاندار البرز افزود: حضور جامعه خیرین باید پر رنگ باشد و انصافا نیز در استان جوان البرز اقدامات خوبی تا کنون صورت گرفته و اما نیازمند همراهی بیشتر خیرین هستیم.
وی با بیان اینکه رسیدگی به مراکز تحت پوشش بهزیستی در استان روند مطلوبی را طی می کند و امکانات اولیه دیده شده است، افزود: انتظار جامعه بیشتر از بسترهایی است که فراهم شده و نیاز است که مدیران،شهرداری ها،سازمان های دولتی و..نیز برای ارائه خدمات و سرویس های مناسب به جامعه معلولین اهتمام بیشتری داشته باشد.
8029/1535خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.