معاون استاندارالبرز با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان به‌عنوان افراد ارزشمند جامعه ادامه داد: در فرهنگ دینی و شرعی ما احترام به سالمندان بسیار حائز اهمیت بوده است.

به گزارش ایلنا از کرج، فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای سالمندان استان البرز ضمن گرامیداشت هفته بسیج و روز مجلس افزود: در جمهوری اسلامی عامل پایداری و ماندگاری نظام، وحدت و انسجام در ابعاد مختلف بوده است.

وی با تاکید بر لزوم تکریم سالمندان به‌عنوان افراد ارزشمند جامعه ادامه داد: در فرهنگ دینی و شرعی ما نیز احترام به سالمندان بسیار حائز اهمیت بوده از این رو ضرورت دارد برای رفاه حال این افراد تدابیر لازم اتخاذ شود.

 حقیقی گفت: نباید به گونه‌ای با سالمندان و بازنشستگان برخورد شود که احساس از کار افتادگی و سر خوردگی داشته باشند چراکه این مقطع زندگی برای همه ما خواهد بود بنابراین هر گونه اقدامی برای رفاه سالمندان، تبعات مطلوبی خواهد داشت.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد امنیت و رفاه برای قشر سالمند جامعه افزود: می‌توان با هزینه‌های اندک ولی تعامل و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های مرتبط اقدامات بزرگی انجام داد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: در کشور ما همچنان براساس فرهنگ و آداب گذشته اکثر سالمندان در درون خانواده‌ها همراه سایر اعضا زندگی می‌کنند، از این رو می‌توان از چنین بستری برای رشد و ارتقا امکانات مخصوص سالمندان در نقاط مختلف درون و بیرون شهر بهره برد.

حقیقی استفاده از تجارب سالمندان و بازنشستگان را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا از این گنجینه ارزشمند بهره‌برداری شایسته‌ای می‌شود از این رو شایسته است که مسئولان در رده های مختلف بستری فراهم کرده و از این ظرفیت بهره ببرند.

معاون استاندارالبرز گفت: می توان در پارک‌ها و فضای سبز استان امکاناتی برای تفریح و سرگرمی سالمندان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط، طرح‌های خود که قابلیت اجرایی دارد، درباره ایجاد بسترهای رفاهی سالمندان ظرف یک هفته ارائه دهند، همچنین اداره کل ورزش و جوانان در اماکن ورزشی برای مردم و بویژه سالمندان مربی در نظر بگیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.