به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل گفت: همیشه در آستانه رأی گیری برای منطقه آزاد دست هایی خاص به صورت سازماندهی شده مقالات مفصلی را بر علیه منطقه آزاد منتشر می کنند و این حرکت اخیرا نیز شروع شده است.

وی با اشاره به انتشار آمارهایی در خصوص کارکرد مناطق آزاد فعال کشور تصریح کرد: متأسفانه یک وزارتخانه با جمع آوری آمار عملکرد این مناطق با نمایندگان مجلس لابی گری غیرمستقیم کرده تا آنها از رأی دادن اجتناب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان به تماس خود با یکی از نمایندگان سایر استان ها اشاره کرد و ادامه داد: با تمام استدلال هایی که ارایه شد، این نماینده به شدت با توسعه مناطق آزاد مخالف بود و به گزارش وزارت خانه مربوط استناد می کرد.

به گفته وی تمام دلائلی که مخالفان برای رد منطقه آزاد می آورند همه با قوانین مجلس و دولت کاملا و به راحتی قابل حل است اما با این روند تصویب را با مشکل مواجه ساخته اند.

عاملی رضایت به تبعیض در ایجاد مناطق آزاد را از عجایب مجلس فعلی برشمرد و یادآور شد: اگر این مناطق مخرب است در هیچ نقطه ای نباید باشد و یک نماینده نباید تماشاگر تخریب باشد و اگر مخرب نیست و ایرادات قابل اصلاح است که اینگونه است، پس چرا مرتکب تبعیض می شوند.

وی اداره کشور با تبعیض را از بدترین نوع مدیریت ها عنوان کرد و متذکر شد: تصویب این طرح در مجلس در چنین اوضاعی به یک اقدام فوق العاده احتیاج دارد.

خطیب جمعه اردبیل با اشاره به فرارسیدن هفته وحدت، این نامگذاری را از شاهکارهای بزرگ امام دانست و اضافه کرد: حضرت امام با درایت خاص خودشان تشخیص دادند سقوط و ذلت امت اسلامی در اختلاف است.

وی افزود: سرویس های جاسوسی غرب تاکید دارند که تخریب اختلاف شیعه و سنی بالاتر از تخریب بمب اتمی است، چنانچه آنها در آغاز بهار اسلامی در کشورهای عربی اعلام کردند که ما از این انقلاب ها واهمه نداریم چون بمب هایی در خاورمیانه داریم که اگر یکی از آنها را منفجر کنیم، این انقلاب ها عقیم می شود و اختلاف شیعه و سنی از جمله آن بمب ها است.

عاملی با تاکید بر اینکه شیعه و سنی در شناخت همدیگر باید به متون و منابع اصلی مراجعه کنند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری هرگونه تعرض به رموز اهل سنت را حرام اعلام کردند و آقای سیستانی فرموده "اهل سنت نه برادر ما، بلکه جان ما هستند" اهل سنت نیز اگر فقط به فکر وهابی و تکفیری راه ندهند وحدت در حد اعلی محقق می شود. وهابیت تنها گروه به ظاهر اسلامی است که تقریب بین مذاهب و ادیان را حرام و غیرممکن می داند.

وی همچنین با تقدیر از اقدام علیرضا کریمی کشتی گیر آزادکار ایران در مسابقات جهانی و در دفاع از مردم مظلوم فلسطین افزود: این ورزشکار بصیر و حماسی با چشم پوشی از مدال جهانی راضی نشد موجودیت رژیمی را که ۷۰ سال است خون مسلمان را می ریزد به رسمیت بشناسد.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تشکسل جنبش جهانی هنرمندان، ورزشکازان و نخبگان علمی جهت تحریم اقتصادی و فرهنگی و سیاسی اسرائیل اضافه کرد: جای تأسف است که هنوز روشنفکران ما از آخرین و فاخرترن حرکت حماسی دنیا عقب مانده و به این حرکت بسیار ارزشمند در معیت ضد انقلاب اعتراض کرده اند.

وی از دولتمردان خواست ورزشکار بزرگ ایران را که به حق قهرمان ملی است مورد عنایت ویژه قرار دهند.

عاملی در عین حال به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر ورود بیش از ۳۲ میلیارد دلار فاینانس قطعی به کشور بیان داشت: الازم است موارد مصرف این فاینانس ها اعلام شود تا معلوم گردد پروژه راه آهن اردبیل چرا از این حجم عظیم فاینانس، بی بهره مانده است در حالی که با بخش کوچکی از آن، آمال و آرزوهای مقدس اهالی برآورده می شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 803269
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.