به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، محمد حاجی جعفری گفت: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان حوزه حمل و نقل و ترافیک، مشخص شد بیش از 67 درصد تصادفات رانندگی ناشی از خطای انسانی است که به طور قطع، برای کاهش این حوادث ارائه آموزش های لازم و ارتقای فرهنگ ترافیکی نقش به سزایی دارد.
سرپرست مرکز کنترل ترافیک بیان کرد: در این راستا، جلسه ای با حضور مدیران و مسئولان شهری و استانی کرج در حوزه فرهنگ برگزار شد و طی آن پس از بررسی راهکارها به منظور اجرای فعالیت های فرهنگی در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی شهر، ساخت کلیپ های آموزشی از وقایع ثبت شده توسط دوربین های نظارت تصویری مرکز کنترل ترافیک شهرداری کرج برای اطلاع و هشدار به شهروندان در دستور کار قرار گرفت.
این کلیپ های آموزشی پس از کسب تاییدیه های لازم از مراجع قانونی ذیربط، به وسیله رسانه های مجازی انتشار پیدا می کنند و از مزایای آن علاوه بر ارائه پیام های ترافیکی و انتظامی به شهروندان در قالب مصور و بر اساس واقعیت، می توان به بهبود سطح فرهنگی شهروندان در زمینه ترافیک اشاره کرد.
همچنین مقرر شد با محوریت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج، کمیته ای تحت عنوان "بررسی محتوای فرهنگی در امور ترافیک" تشکیل و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز محصولات و موضوعات ترافیکی انتشار پیدا کرده و عملیاتی شوند.
گفتنی است در این جلسه، معاون فرهنگی اجتماعی ناجا استان البرز، متولیان حوزه فرهنگی در شهر و نماینده سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج حضور داشتند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 797947
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.