به گزارش ایرنا، نوروز کهزادی روز یکشنبه در آئین بهره برداری از 2 ساختمان دادگستری استان البرز در کرج ضمن تاکید بر اهمیت رعایت نکات ایمنی در احداث مجتمع‌های ساختمانی افزود: اتفاقات تلخ سرپل ذهاب پس از زلزله اخیر بار دیگر اهمیت توجه و رعایت مقررات ملی و کنترل ساختمان را گوشزد کرد.
وی اضافه کرد: اگر چه دستگاه قضایی متولی نیست ولی می‌توانیم برخی را مورد مواخذه قرار دهیم تا حقوق عامه را رعایت کنند.
کهزادی گفت: به همین منظور باید توجه به رعایت این استانداردها در قوه قضائیه در مورد ساختمان‌های خریداری شده و استیجاری نیز مورد بررسی قرار گیرد.
رئیس کل دادگستری البرز نیز گفت: در سرشماری اخیر، البرز 2 میلیون و 700هزار نفر جمعیت دارد که طبق شاخص‌های مدون برنامه توسعه قضایی، باید برای هر 100 هزار نفر بیش از 3هزار و 400 مترمربع فضای قضایی اختصاص یابد که طبق این برنامه باید در استان 94 هزار متر مربع زیربنا احداث می‌شد.
احمد فاضلیان افزود: آمار کنونی بیانگر وجود تنها 35 هزار متر مربع زیربنا است که بخش عمده آن نیاز به بازسازی دارد ، همچنین از این مقدار 7هزار متر مربع در سال 94 فضای استیجاری بود که البته اکنون به 4 هزار متر مربع رسیده و با افتتاح ساختمان دادگستری کل این مقدار به صفر می رسد.
وی اضافه کرد: برای حل مشکلات زیرساختی مجموعه دادگستری استان سه راهکار استفاده از اعتبارات ملی، کمک‌های رئیس قوه قضائیه و منابع محلی را در دستور کار قرار دادیم.
فاضلیان گفت: در نتیجه پیگیری‌های انجام شده ، پروژه احداث دادسرای عمومی و انقلاب کرج و دادگستری کل استان آغاز شد که ساختمان دادسرا امروز افتتاح شد و ساختمان دادگستری کل با 14 هزار متر مربع زیربنا با بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی مراحل نهایی احداث خود را طی می‌کند.
وی ادامه داد: بخش دیگری از پروژه‌های احداث شده از محل کمک‌های رئیس قوه قضائیه بوده که از این کمک‌ها احداث ساختمان محمدشهر و فردیس آغاز شده، همچنین از محل اعتبارات استانی 50 درصد اعتبار لازم برای احداث ساختمان شماره 2 دادگستری تامین شده است.
رئیس کل دادگستری البرز افزود: از محل سایر منابع دادگستری نیز توانسته‌ایم مجتمع آموزشی و رفاهی را آغاز کنیم که مراحل نهایی احداث و آماده سازی را طی می کند.
فاضلیان با اشاره به توجه ویژه به نواحی تابعه خاطر نشان کرد: تعدادی از نواحی با وجود داشتن دادسرا و دادگستری فاقد فضای مناسب برای فعالیت‌های قضایی بودند که با پیگیری‌های انجام شده در اشتهارد، چهارباغ و مشکین‌دشت مجتمع‌هایی به صورت امانی برای رسیدگی به امورات قضایی مردم در اختیار دادگستری و دادسرای این نواحی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه البرز یکی از محروم ترین استان های کشور از نظر زیر ساختی است ادامه داد: با اقدامات انجام شده در 2 سال اخیر تا اواسط سال 97 بیش از 25 هزار متر مربع فضا به زیرساخت های دستگاه قضایی استان اضافه می شود.
فاضلیان افزود: خوشبختانه این کمبودها با تلاش همکاران قضایی و اداری این کمبودها خللی در خدمات‌رسانی به مردم استان البرز ایجاد نکرده است.
7414/1535خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.