حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی روز شنبه در آستانه سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، امام رضا (ع) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مأمون قصد داشت که با برگزاری جلسات مناظره در تمام زمینه ها علمی و معنوی امام رضا (ع) را تحقیر کرده و کم سواد جلوه دهد در صورتیکه بعد از مناظره دانشمندان حاضر در جلسه به دانش وسیع و گسترده این امام رئوف اعتراف می کردند.
وی اظهار داشت:دانش و علم امام رضا (ع) در فنون مختلف سبب رویاروشدن این امام بزرگ با فرقه های مختلف در بحث مناظراتی شد که توسط مأمون برپاشده بود و امام با حلم و بردباری تمام نقشه های مأمون را نقش برآب می کرد.
وی گفت: علمای فرقه های مختلف وقتی پی به علم لدنی امام هشتم شیعیان می بردند در مقابل ایشان تواضع کرده و به اسلام گرایش پیدا می کردند.
مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز ادامه داد:سیره تربیتی امام رضا (ع) زبانزد خاص و عام بود و در مقابل فقرا و نیازمندان همان تواضعی را نشان می داد که برای بزرگان انجام می داد.
وی افزود: امام رضا (ع) احادیث فراوانی را نسبت به اهتمام زوجین به امور خانواده و فرزند داری بیان فرموده است.
مسعودی اضافه کرد: مناظرات علمی و معنوی امام رضا (ع) توانست شبهات بسیاری از دانشمندان را در زمینه علمی و معنوی رفع کند و دانشمندانی که در زمینه های علمی و پاسخ به شبهات کم می آوردند از این امام مهربان مدد می جستند.
وی گفت: امام رضا (ع) نسبت به طبابت، تندرستی، بهداشت فردی و اجتماعی اهتمام ویژه ای داشتند و نکات بسیار جالبی در این زمینه در کتاب طبابت این امام بزرگ که معروف به طب الرضا است، آمده است.
6156 / 6155 خبرنگار: نوشین طهماسبی**انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.