به گزارش ایرنا، شماری از مصدومان زلزله کرمانشاه در سرپل ذهاب که از روز گذشته در کمترین زمان ممکن با تلاش مسئولان به البرز انتقال یافته اند، در بیمارستان های البرز بستری شده اند و کار مداوای آنان آغاز شده است.
سیران نوروززاده یکی از بانوان مصدوم به خبرنگار ایرنا، گفت: پس از وقوع حادثه ایران اسلامی به کمک کرمانشاه آمد و در اولین فرصت از طریق امداد هوایی به البرز منتقل شدم.
وی افزود: از دیروز به این استان منتقل شدم و از همان لحظات ورود، کادر پزشکی جدا از وظایف درمانی خود با همدلی همراه مصدومان زلزله زده بودند.
همراه این بیمار نیز با قدردانی ویژه از همراهی کادر پزشکی و درمانی البرز گفت: تنها یک خواسته از دولت دارم و اینکه بسیاری از مصدومان بدون همراه به استان های دیگر منتقل می شوند که خانواده های آنان به زحمت می توانند آنان را پیدا کنند.
وی افزود: درکنار تمام زحماتی که کشیده می شود درخواست اطلاع رسانی دقیق تر را از آخرین وضعیت مصدومان داریم، به زحمت از طریق تلگرام بیمارم را توانستم پیدا کنم.
فاطمه پورکهن همراه مصدوم دیگر زلزله کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: همراهی ملت ایران اسلامی و مسئولان با زلزله زدگان به قدری شگفت انگیز بود که درد خود را فراموش کرده ایم و ایمان داریم که با این همراهی همیشگی باردیگر کرمانشاه را می سازیم.
وی خاطرنشان کرد: پذیرایی کادر درمانی عالی بود و کاری شد که امروز امید بیشتری پیدا کردم و می دانم که مردم ایران همیشه همراه هموطنان خود خواهند بود.
نصرت ریزوندی دیگر مصدوم این حادثه که به بیمارستان مدنی کرج منتقل شده به خبرنگار ایرنا، گفت: گرچه ابعاد حادثه بسیار وسیع بوده اما حضور دلگرم کننده مردم و تلاش امدادگران قابل تقدیر بوده است. با توجه به هوای سرد منطقه امیدوارم کار اسکان موقت آسیب دیدگاه سرعت یابد.
وی خاطرنشان کرد: نیروهای امدادی و مسئولان تمام تلاش خود را بکار گرفته اند و مردم نوع دوست ایران اسلامی نیز یار و مددکار هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز نیز در حاشیه عیادت استاندار البرز با مصدومان گفت: 80 درصد مصدومان زلزله کرمانشاه حال عمومی خوبی دارند و امکان ترخیص آنان برای دو روز آینده فراهم است.
حمید درفشی افزود: بقیه مصدومان نیز تحت درمان هستند تا هرچه سریعتر سلامتی خود را بازیابند و مشکلی در بخش درمان و پزشکی برای ارائه خدمات نداریم و آمادگی لازم را داریم.
وی خاطرنشان کرد: 68 مصدوم از زلزله کرمانشاه به البرز منتقل شده اند که در بیمارستان های امام علی (ع)، شهید مدنی و البرز تحت درمان هستند که از شب گذشته تا کنون با حضور تیم پزشکی دراین بیمارستانها 25 جراحی انجام شده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری یکشنبه در استان های غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه باعث تلفات و خسارت به هموطنان شد.
دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز به منظور بازدید از مناطق زلزله زده و نظارت بر امدادرسانی و صدور دستورات لازم در این خصوص امروز به کرمانشاه سفر کرده است.
8029/1535 خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.