محمدمهدی راهنورد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری های فوق حاد تنفسی طیور ، طرح عملیاتی جمع آوری طیور زنده از مراکز عرضه غیرمجاز در سطح شهرستان فردیس با حضور مأموران شهرداری مشکین دشت و فردیس ، نیروی انتظامی و دامپزشکی به اجرا درآمد.
وی افزود : به رغم اخطارهای مکرر به متصدیان واحدهای غیرمجاز، عرضه و فروش مرغ و خروس زنده و سایر ماکیان زنده در سطح شهر که مشکلات عدیده ای را برای شهروندان بوجود آورده همچنان ادامه داشته که با پیگیری های صورت گرفته و هماهنگی با دادستانی شهرستان ، کارشناسان اداره دامپزشکی نسبت به جمع آوری طیور زنده از محل اقدام می کنند.
راهنورد گفت: در مرحله نخست این طرح تعداد 84 قطعه انواع طیور جمع آوری شد.
وی یادآور شد: باتوجه به دستورالعملها و بخشنامه های سازمان دامپزشکی کشور عرضه هرگونه طیور زنده (مرغ ، خروس و ...) و حیوانات خانگی در مراکز و معابر عمومی ممنوع بوده و درصورت مشاهده ، بازرسان دامپزشکی با همکاری شهرداری ها نسبت به جمع آوری آنها اقدام خواهند شد.
وی همچنین از شهروندان خواست برای حفظ بهداشت عمومی و نیز حفظ سلامت محیط زیست و جلوگیری از اشاعه بیماریهای مشترک درصورت مشاهده اینگونه موارد ، مراتب را از طریق سامانه رایگان 1512 دامپزشکی استان البرز و یا شماره تلفنهای 36640518 و 36615111 دامپزشکی فردیس گزارش نمایند.
7413/ 6155خبرنگار:معصومه مهتاب** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.