مسعود مهران نیا روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: زمینه سازی برای کسب شایستگی های پایه یکی از مهم ترین گزاره های ارزشی نظام تعلیم وتربیت رسمی است که در این زمینه مشاوران مدارس ، هسته ها و مراکز مشاوره با بهره گیری از خدمات تخصصی و تکنیک های مشاوره ای و تربیتی برای ارتقا سلامت روان دانش آموزان و نیل به این ارزش ها نقش بسیار مهم و بی بدیلی را ایفا می کنند.
وی بیان کرد: در استان البرز مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی به صورت روزانه در دو نوبت صبح و عصر برای خدمات دهی به دانش آموزان و خانواده ها در بخش های مختلف مشاوره و راهنمایی فعالیت می کنند.
وی تصریح کرد: هم اکنون 7 مرکز راهنمایی و مشاوره در استان فعال است که یک مرکز آن به صورت استانی به دانش آموزان و خانواده ها خدمات ارائه می دهد.
وی، فعالیت این مراکز را ارایه خدمات مشاوره ای در زمینه ازدواج، روان شناختی، آزمون های روان شناختی و هوش، آموزش مهارت های زندگی ، مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی برشمرد.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: بیشترین موضوع مراجعه به مراکز راهنمایی و مشاوره نیز در زمینه اختلالات یادگیری و روانی، مشکلات ارتباطی و مسایل خانوادگی است.
مهران نیا خاطر نشان کرد: در این مراکز نیروهای باتجربه و متخصص برای ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناختی به کار گرفته شده اند.
وی تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای دانش آموزی نیاز به حضور بیشتر مشاوران تحصیلی در مدارس و افزایش مراکز مشاوره و روانشناختی دانش آموزی در این استان داریم.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.