به گزارش ایرنا، ابوالقاسم پالیز گیر روز یکشنبه در نشست بررسی مشکلات عشایر ساوجبلاغ افزود: اولین کاری که برای خدمت رسانی به این قشر همیشه درصحنه باید شود این است که آیین نامه ساماندهی عشایر که تکلیفی هیات وزیران است به درستی اجرایی شود.
وی گفت: کارگروه عشایر وظیفه هماهنگی برای ایجاد ظرفیت و خدمت به این قشر را دارد که با پیگیری جهادکشاورزی موارد مطرح واعلام شود.
فرماندارساوجبلاغ با تاکید بر ایجاد مکانی برای عرضه محصولات تولیدی عشایر وروستائیان گفت:باید با هماهنگی وجانمایی یک مکان این امر محقق شود.
پالیزگیر گفت:تشکیل بسیج عشایری از مواردی است که می تواند نقش مناسبی درجهت سازندگی درحوزه های عمرانی برای عشایر باشد که می تواند هم دربحث عمرانی وهم در کاهش آسیب های اجتماعی موثر باشد.
وی همچنین از اداره ورزش وجوانان خواست تا نسبت به برگزاری مسابقات بومی محلی دربین عشایر اقدام کنند.
فرماندار ساوجبلاغ اعتبارتخصیص یافته امسال برای عشایر را سه ونیم برابر سال قبل عنوان کرد وگفت:امسال از محل تملک حدود 70 میلیون تومان اختصاص داده ایم.
مسئول امور عشایر استان البرز هم گفت: تعدادی تعاونی عشایری در استان فعال شده که به عنوان پشتیبان این قشر زحمتکش عمل می کنند.
نقدی افزود:درخصوص ورود وخروج علوفه،راه اندازی کارگاههای صنایع دستی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت برای عرضه مستقیم دام پیگیریهای خوبی داشتیم.
وی گفت:ما آماده ایم تا برای اختصاص برق به عشایر در کمترین زمان ممکن هماهنگی وجواب استعلامات را صادر نماییم.
درساوجبلاغ 212 خانوار عشایر با 105 هزار راس دام وجود دارد که 24 درصد عشایر استان البرز در شهرستان ساوجبلاغ زندگی می کنند.
6155/1535 خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.