به گزارش ایرنا، کرمعلی قندالی روز شنبه در نشست شورای عشایری استان قزوین افزود: این تسهیلات به تشکل های بخش عشایری و یا به افراد حقیقی متقاضی دریافت وام ارایه خواهد شد.
رییس سازمان امورعشایر کشورهمچنین اضافه کرد: این تسهیلات با سود چهار درصد به متقاضیان داده می شود.
قندالی از برنامه این سازمان برای افزایش تولید گوشت قرمز، لبنیات و صنایع دستی توسط عشایر خبر داد و گفت: در این خصوص ضمن اعطای تسهیلات مورد نیاز، آموزش های لازم به جمعیت عشایری ارایه خواهد شد.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید به خدمت رسانی هرچه بیشتر تاکید و توجه دارد،اظهار کرد: تشکیلات مربوط به سازمان عشایر نیز با همین هدف ایجاد شده است.
قندالی همچنین با اشاره به اسناد بالادستی کشور که در آن به تقویت عشایر نیز اشاره شده است، گفت: برنامه ششم توسعه در رابطه با بهبود وضعیت عشایر دارای نکات ارزشمندی می باشد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه عشایر قزوین بویژه در بخش طارم سفلی از ظرفیت های بالایی به لحاظ اقتصادی بهره مند هستند، افزود: از این ظرفیت ها باید برای کشت گیاهان علوفه ای و دارویی و تولید انواع صنایع دستی بیشتر بهره برد.
قندالی اظهار کرد: با توجه به اینکه سازمان عشایری استان قزوین تازه تاسیس شده است، فعلا بیشتر تصمیم به بازدید میدانی از وضعیت عشایر استان در دستور کار قرار دارد تا با شناسایی دقیق ظرفیت ها و مشکلات این قشر برای رسیدگی به آنها برنامه ریزی کنیم.
بر اساس آخرین آمار سرشماری در حال حاضر 250 خانوار عشایری با 1356 نفر جمعیت در استان قزوین زندگی می کنند.
6104*3013
خبرنگار: ناصر نیلی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.