بهبود علیزاده روز شنبه در جریان بهره برداری از مسیر ارتباطی عشایر روستای خللر گیلوان از توابع بخش شاهرود خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی های استان به امور عشایری این شهرستان اختصاص یافته است.
وی گفت: افزایش اعتبار عمرانی امور عشایری موجب ارائه خدمات بهتر و اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی در بخش های مختلف راه سازی ، آبرسانی و سایر امورات عمرانی عشایر این شهرستان شده است.
علیزاده اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه احداث راه ارتباطی ییلاقی روستای خللر گیلوان به طول 10 کیلومتر با هدف دسترسی راحت عشایر روستای خللر گیلوان به ییلاقات واقع در مرز مشترک استان گیلان از سال 93 آغاز و پس از 2 سال توقف کار ادامه پروژه امسال با استفاده از یک دستگاه بولدوزر اداره کل امور عشایری استان پاییز امسال دوباره آغاز شد.
وی گفت: برای راه سازی و بازگشایی مسیر 10 کیلومتری از قشلاق این روستا تا منطقه ییلاقی بخش شاهرود خلخال با استفاده از ماشین آلات راه سازی اداره کل امور عشایری استان اردبیل یک میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده که در صورت استفاده از پیمانکاران بخش خصوصی برای اجرای این پروژه این اعتبار به 10 برابر افزایش می یافت.
علیزاده افزود: با هدف دسترسی آسان عشایر خلخال به ییلاقات شهرستان در سال گذشته و امسال 400 کیلومتر از راه های عشایری شهرستان با بکارگیری ماشین آلات راه سازی بخش خصوصی تسطیح ، مرمت و رگلاژ شده است.
عشایر خلخال متشکل از یک هزار و 200 خانوار جمعیتی بالغ بر 6 هزار و 500 نفر هشت درصد از مجموع جمعیت عشایری استان اردبیل را تشکیل می دهند.
عشایر این شهرستان توانایی منحصر بفردی در تولید انواع صنایع دستی از جمله گلیم ، جاجیم ، ورنی و تابلو فرش های نفیس داشته و نقش مهمی در رونق اقتصادی منطقه دارند.
عشایر خلخال با برخورداری از 42 هزار واحد دامی نقش مهمی در تولیدات دامی و تامین گوشت و پروتئین مورد نیاز مردم این شهرستان داشته و سالانه 360 تن گوشت قرمز ، 900 تن شیر و 38 تن پشم توسط جمعیت عشایری خلخال تولید و روانه بازار مصرف می شود.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.