به گزارش ایرنا، در کلانشهر کرج مردم ولایتمدار با حضور ی گسترده در این راهپیمایی بار دیگر با آرمان‌های امام ، شهدا و رهبری تجدید بیعت کردند و با مشت های گره کرده، جنایت‌های آمریکا و هم پیمانانش را محکوم کردند.
در این راهپیمایی شرکت کنندگان با سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود جنایت های صورت گرفته در کشور اسلامی را محکوم کردند.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز در این آیین باقدردانی از غیرت، شجاعت، بصیرت و تعصب دینی و اسلامی نسل چهارم انقلاب اسلامی گفت: در روز 13 آبان سه اتفاق مهم که شامل تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال 1342، شهادت تعدادی از دانش آموزان و دانشجویان در سال 1357 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا رخ داده است.
سردار یوسف مولایی در ادامه به چرایی مرگ بر آمریکا گفتن و آتش زدن پرچم آمریکا پرداخت و افزود: آشنایی دانش آموزان با فلسفه وجودی این شعار در ایران اسلامی موجب می شود تا با آگاهی و بصیرت در مقابل مخالفان که می کوشند در ذهن نوجوانان و جوانان شبهه ایجاد کنند، بایستند و تحت تاثیر قرار نگیرند.
وی با اشاره به اینکه نسل امروز انقلاب باید با تبیین ویژگی های آمریکا آشنا باشد، یاد آور شد: آمریکا می خواهد در جهان حاکمیت مطلق داشته باشد و برای رسیدن به این هدف سیاسی که از آن به نام دهکده جهانی یاد می شود دست به هر کاری از جمله به خاک و خون کشیدن مردم، قدرت نمایی در بازار دلار و بورس و حمله نظامی می زند.
وی خاطر نشان کرد: آمریکا در جهان به ویژه در کشورهای اسلامی به دنبال نابودی فرهنگ ملی و منطقه ای است تا فرهنگ غربی در دنیا حاکم شود.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز با اشاره به اینکه بدعهدی یکی از ویژگی های دولت آمریکا است ، خاطر نشان کرد: این دولت به هیچکدام از تعهداتش پایبند نیست زیرا خوی استکباری دارد و می گوید همه چیز مال من است.
سردار مولایی تصریح کرد: برای رسیدن به اهدافش از همه ابزارهای جهانی استفاده می کنند به طوری که این دولت خود خالق گروه های تکفیری و داعش است و از خشنونت، خونریزی ، هرج و مرج و ... در دنیا استفاده می کند.
وی بیان کرد: آمریکا دست به همه این کارها می زند تا امنیت خود و شرکاء را تضمین کند و برای این کار کارخانه های اسلحه سازی راه اندازی کرده است.
وی گفت: آمریکا هدف از این اقداماتش را برای ایجاد صلح اعلام می کند ولی همه مردم حتی خود مردم آمریکا می دانند که این یک دروغ بزرگ است چراکه کشتار مردم عراق، افغانستان و ... خلاف صلح در جهان است.
وی افزود: ملت ایران با وحدت و بصیرت در مقابل استکبار ایستاده و همین عامل موجب خشم آنان شده است.
وی با بیان اینکه علت دشمنی آمریکا با ایران به سه محور عبور از خط قرمز و سرپیچی از آمریکا و مستقل بودن ایران بر می گردد، خاطر نشان کرد: به همین دلیل است که تحریم ها ، ترور شهدای هسته ای ، جنگ تحمیلی و ... بر علیه ایران از سوی آمریکا در جهان مطرح می شود و این کینه تمامی ندارد.
وی یادآور شد: اوباما رئیس جمهور آمریکا آرزو می کرد ای کاش می شد پیچ های هسته ای ایران را باز کند و ترامپ رئیس جمهور فعلی آمریکا می گوید ای کاش می شد ریشه ملت ایران خشکانده شود چون ژن ایرانی ها دروغگو می داند.
وی با بیان فرمایشی از امام راحل که آمریکا هیچ غلطی نمی کند، اضافه کرد: شهید بهشتی نیز بیان کرده است که آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.
وی تاکید کرد: اگر امروز در دفاع از اسلام شهیدانی چون حججی ، همدانی و ... از ملت ایران تقدیم می شود نشان دهنده بصیرت دینی ، وحدت و ولایت مداری مردم ایران است که نمونه آن در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
در حاشیه این راهپیمایی غرفه‌های فرهنگی ،هنری، مسابقه عکاسی، شعار نویسی و برپایی خیمه‌های نمادین امام حسین(ع) در مسیر راهپیمایی برپا شده بود.
در این آیین دانش آموزان به یاد سالار شهیدان امام حسین (ع) مداحی و سرود شهدای دانش آموز اجرا کردند و قطعنامه راهپیمایی 13 آبان را با ذکر تکبیر و مرگ بر استکبار تائید کردند.
راهپیمایی یوم الله 13 آبان با شکوه خاصی در شهرستان های ساوجبلاغ ، طالقان ، اشتهارد ، فردیس و نظرآباد برگزار شد.
استان البرز حدود 463 هزار دانش آموز دارد.
2819 / 6155 خبرنگار: مهین مالمیر ** انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.