عباس قاضیخانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: این دفاتر در فردیس، طالقان، ماهدشت، نظرآباد، چهارباغ و کوهسار در دهه آخر ماه صفر راه اندازی می شوند.
وی با اشاره به فعال شدن 30 کانون خادم یاری در البرز در ماه صفر خاطرنشان کرد: کانون رسانه ها، پزشکان، وکلا و خادم یاری خواهران حوزه علمیه از جمله کانون هایی است که فعال می شوند.
قاضیخانی گفت: تاکنون 1هزار و 700نفر برای طرح خادم یاری ثبت نام کرده اند و از این تعداد600نفر آموزش دیده اند که برای 400نفر حکم صادر شده است.
وی با بیان اینکه این احکام شش ماهه هستند، افزود:پس از این دوره خادم یاران مرحله گزینش را طی و پس از آن برای خدمت در حرم رضوی به آستان قدس معرفی می شوند که تاکنون 114نفر برای خدمت به حرم مطهر آماده شده اند.
قاضیخانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه فرهنگ وقف در البرز حدود یک درصد است اظهار داشت:نیاز است که در ارتباط با نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ وقف در استان تلاش های بیشتری صورت گیرد.
قاضیخانی در ادامه از قابل دریافت بودن نذورات آستان قدس در استان خبرداد و گفت:این نذورات با هدف محرومیت زدایی با نظر واقف در استان و یا آستان قدس هزینه می شود.
سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در البرز با بیان اینکه هدف آستان قدس اجرای فرامین مقام معظم رهبری با هدف محرومیت زدایی است، گفت: خدمت ما در استان افتخاری و فراجناحی است.
قاضیخانی افزود:در ارتباط با مسایل اقتصادی با هدف رفع محرومیت، کسانی که می خواهند در استان سرمایه گذاری کنند و طرح هایشان نیز صرفه اقتصادی دارد، طرح هایشان به آستان قدس ارسال در کمیسیون مربوطه بررسی و پس از تصویب، آستان قدس سهمی در اجرای آن بر عهده می گیرد.
وی ادامه داد: افرادی که طرح هایی در خصوص اشتغال زایی و محرومیت زدایی دارند می توانند به دفترنمایندگی آستان قدس رضوی در استان مراجعه کنند.
قاضیخانی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم درخواست کرد که در صورتی که وقفیاتی به نام آستان قدس وجود دارد و از آن خبر دارند به دفتر نمایندگی اطلاع تا به صورت قانونی این مساله بررسی شود.
وی در ادامه به اختصاص یک هکتار زمین برای احداث دارالشفا امام رضا(ع)درکرج اشاره و خاطر نشان کرد:این دارالشفا درمنطقه 5کرج با کمک آستان قدس،خیران و مردم پس ازتصویب در آستان قدس رضوی احداث می شود.
قاضیخانی گفت: بنا داریم در مرحله بعد برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به محرومان به صورت رایگان، این دارالشفا را گسترش و تبدیل به بیمارستان شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به اعزام بیش از 2هزار زایر بار اولی و محروم به بارگاه مقدس امام رضا (ع) اشاره و گفت:در پایان ماه نیز دو گروه 88نفره دیگر به حرم مطهر اعزام می شوند.
قاضیخانی در ادامه به برنامه های دهه آخر صفر اشاره و اظهار داشت:اعزام اردوهای جهادی، اعزام پزشکان و دندانپزشکان و مبلغین خادم یار،برگزاری آیین خطبه خوانی در شب شهادت امام رضا(ع)، اجرای مراسم تعزیه خوانی و برگزاری محافل قرآنی از جمله برنامه هایی است که در دهه آخر صفر در استان برگزار می شود.
7414/1535خبرنگار وحیده عسکری**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.