به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج،ضرورت تشکیل دو کارگروه اجتماعی و سیاسی نیز در خصوص اصلاح بافت های فرسوده کرج اعلام و مقرر شد این کارگروه ها در آینده ای نزدیک تشکیل شوند.
همچنین مقرر شد ظرف مدت سه ماه دستگاه های خدمت رسان بازدیدی از محل های هدف داشته باشند و طبق کارشناسی صورت گرفته و نقشه تهیه شده، گزارشی را مبنی بر اینکه خدمات به چه صورت در محل های مورد نظر توزیع می شود، ارائه دهند.
با توجه به اینکه منطقه 11 شهرداری کرج از جمله مناطقی است که بیشترین بافت فرسوده در آن قرار گرفته است، اقدامات اجرایی و در حال اجرا در این منطقه بررسی شد که پیگیری مدیریت بحران، تهیه نقشه های اجرایی بازارهای محلی، تهیه پروژه های پیشگام به جهت اعتمادسازی ساکنین، ایجاد فضای سبز، احداث مدرسه، احداث بازارچه و تولیدات صنایع ملی از جمله این اقدامات بود.
در این جلسه عنوان شد: اجرای عملیات پاکسازی از سوی دستگاه های خدمت رسان در چهار مرحله در خط 4 حصار که از مناطق حاشیه نشین کرج به شمار می رود منجر به آزادسازی بیش از 190 باب مسکونی و 30 باب تجاری که توزیع مواد مخدر و استعمال در آن بود، شده است.
از ویژگی های بارز این عملیات که در جلسه مطرح شد، عدم وجود معترض و همکاری مطلوب شهروندان در خصوص ارائه اطلاعات به نیروی انتظامی بود.
گسترش خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در مناطق حاشیه نشین در راس موضوعات جلسه یاد شده قرار داشت.
طبق گزارش نماینده نیروی انتظامی حاضر در جلسه، 42 باب منزل مسکونی دیگر نیز در خط 4 حصار شناسایی شده که در آن تبادل و استعمال مواد مخدر صورت می گیرد و نیازمند دستور فرماندار و همکاری دیگر دستگاه ها برای پاکسازی است.
تاسیس خانه های فرهنگی و قرآنی تقویت خطوط گاز در شهر به ویژه مناطق حاشیه نشین از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.
در پایان جلسه مقرر شد که موارد مطرح شده مورد پیگیری و اجرا قرار گیرند و در جلسات بعدی به بررسی ارائه دیگر خدمات در مناطق یاد شده پرداخته شود.
شایان ذکر است در این جلسه که با حضور فرماندار کرج، نماینده نیروی انتظامی، راه و شهرسازی، اداره گاز، معاون شهرسازی و معماری شهرداری، معاون فرهنگی اجتماعی و رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، نماینده شهردار، رئیس سازمان عمران و باز آفرینی فضاهای شهری شهرداری و دیگر مسئولان مربوطه در محل سالن شهدای شهرداری کرج برگزار شد، اجرای طرح باز آفرینی در نظرآباد، محمدشهر، ماهدشت، مشکین دشت، اشتهارد، کمالشهر و دیگر شهرهای حاشیه ای کرج از سوی مسئولان حاضر مورد بررسی قرار گرفت و هریک از نماینده های حاضر از سوی حوزه های یاد شده، گزارشی از عملکرد خود به فرماندار کرج ارائه دادند.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 779944
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.