به گزارش ایرنا، لیلا ارشد شامگاه یکشنبه در نشست بررسی علل عدم توازن حضور زنان در عرصه های سیاسی و اجتماعی در فرهنگسرای کوثر کرج افزود:زمانی که در عرصه های اجتماعی فعالیت می کنیم نیازمند قوانین حمایتی و بهبود شرایط اقتصادی و فرهنگی هستیم.
وی ادامه داد: به عنوان یک فعال اجتماعی وقتی در کشور هنوز شاهد این هستیم که هنوز ازدواج دختران زیر 13، ازدواج پدر خوانده با فرزندی که به سرپرستی را گرفته را داریم، نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود چرا که چنین سیاست گذاری تبعات اجتماعی به دنبال خواهد داشت.
وی اضافه کرد: فعالان اجتماعی می توانند به عنوان یک واسطه بین گروه های هدف و سیاستگذاران عمل کنند تا بتوان شرایط بهتری را ایجاد و تصمیمات درست را اتخاذ کرد.
ارشد گفت: در زمانی که یک دختر 17 ساله را اجازه نمی دهیم که در انتخابات شورای شهر مشارکت کنند ، ازدواج دختر 13 ساله هیچ گونه توجیه عقلانی ندارد، فعالان اجتماعی نسبت به چنین مسایلی نباید و نمی توانند بی تفاوت باشند و باید مطالبه گری کنند.
وی با اشاره به تاثیرات مثبت حضور زنان در عرصه های مدیریتی و اجرایی کشور خاطر نشان کرد: در هیچ یک از اختلاس ها نامی از یک زن برده نشده و این نشان می دهد که حضور زنان می تواند در کاهش فساد و بهبود شرایط جامعه نقش بسزایی داشته باشد.
این فعال اجتماعی گفت: در جامعه ای زندگی می کنیم که بیش از نیمی از دانشجویان را دختران جوان تشکیل می دهند اما هنوز این بخش از جامعه در خصوص اشتغال با مشکلات زیادی گریبانگیر هستند .
ارشد با بیان اینکه برای زندگی کردن متاسفانه هیچ گونه آموزشی به شهروندان داده نشده افزود: با کار اجتماعی می توان این عقب مانده نگه داشته شدن را کمی جبران کرد و با گرفتن قدرت سیاسی برای اینکه بتوانیم اثر بخشی بیشتری داشته باشیم را کسب کنیم.
وی ادامه داد: اگر تلاش می کنیم تا زنان پست های مدیریتی را کسب کنند به این دلیل است که زنان حساسیت های بیشتری دارند، برای توانمند شدن یکی از خواسته های فعالان حوزه اجتماعی این است که باید ابزار مقابله را داشته باشیم .
7414/ 6155خبرنگار:وحیده عسکری**انتشار دهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.