به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ جواد قرآن‌نویس در آئین شروع عملیات اجرایی مدرسه 6کلاسه خیرساز در شهرک مخابرات اردبیل گفت: مشارکت خیران در کارهای خیر از جمله ساخت و تجهیز مدارس باعث کاهش بسیاری از مشکلات در جامعه شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم با ساخت و بهره‌برداری از این مدرسه کودکان بیمار و معصوم نیز بتوانند از نعمت تحصیل بهره مند شوند و بیماری آنها باعث عقب ماندن آنها از کسب علم و تحصیل نباشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خیران مدرسه ساز استان اردبیل بیان کرد: خیران و نیکوکاران با احساس مسئولیت در جامعه هر جا که کمبود احساس می شود با اقدامات مناسب در کاهش مشکلات همنوعان خود قدم برداشته اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ ساز استان اردبیل گفت: خیرین همسو با دولت و حتی بیشتر از آنها در ساخت و تجهیز مدارس و توسعه فضاهای آموزشی در استان موثر بودند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل هم در این آئین با بیان اینکه خیران در واقع سرمایه‌های فکری و معنوی آموزش و پرورش هستند، گفت: مدرسه ای که هم اکنون کلنگ احداث آن بر زمین زده شد با سرمایه پاک و حلال انسانی خیر و نیکوکار که مشکلات و درد همنوعان را درد و مشکلات خود می داند احداث خواهد شد.

احمد ناصری افزود: مدرسه 6 کلاسه شهرک مخابرات در زمینی به مساحت دو هزار و 274 مترمربع احداث و طبق پیش بینی امیدواریم تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز ساخت مدارس یکی از نیازهای مهم بخش تعلیم و تربیت می باشد، اظهار کرد: الحمدالله خیران بر نیازهای امروز و فردای جامعه واقفند و بر همین اساس اقدام به صرف هزینه می کنند و حضور آنها در ساخت و تجهیز مدارس ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی با اشاره به فراخوان وزارت آموزش و پرورش در انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی بیان کرد: وزارت آموزش و پرورش برای انتخاب بهتر و شایسته نیروی انسانی در پست های مدیریتی این فراخوان را داده تا انتخاب و انتصاب مدیران واحدهای آموزشی قانونمند و ضابطه‌مند شود.

ناصری گفت: همکارانی که واجد شرایط برای احراز مدیریت مدارس هستند باید آمادگی خود را برای پذیرش مدیریت مدرسه مورد نظر در سامانه درج کنند.

سه هزار و 395 مدرسه در استان اردبیل وجود دارد و 19 هزار فعال فرهنگی در سال تحصیلی جدید حدود 230 هزار دانش آموز را در آنها تحت پوشش آموزشی قرار داده اند.

هم اکنون در استان اردبیل نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی ۹۹.۹ درصد ، در دوره اول متوسطه ۹۲.۷۳ درصد و در دوره دوم متوسطه نیز ۷۷.۶۰ درصد است.

 

46

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775038
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.