به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ حسین پیرموذن اظهار داشت: نبود گمرک تخصصی در استان اردبیل به یک مانع جدی تبدیل شده است به طوری که به دلیل نبود عنوان تخصصی در گمرک بیله‌سوار تجار و بازرگانان منطقه با مشکلات عمده‌ای مواجه می‌شوند.

وی با بیان اینکه تجار برای صادرات کالاهای تخصصی مجبور به مراجعه به گمرکات سایر استان‌ها نظیر آستارا می‌شوند، افزود: این امر که نارضایتی بازرگانان استان را به دنبال داشته است در برخی مواقع حتی در صدور کالاهای معمولی نیز که با عنوان تخصصی شناخته می‌شود مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

پیرموذن با انتقاد از نبود تخفیف‌های گمرکی در گمرک بیله‌سوار بیان کرد: در حالی که شاهد ارائه تخفیفات گمرکی در استان‌هایی همچون خوزستان و آبادان هستیم شایسته نیست که استان محروم و کم‌برخورداری همچون اردبیل از این تخفیف‌ها بی‌بهره بماند و انتظار می رود در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به سهم صادرات چمدانی در کل صادرات استان تصریح کرد: این گونه صادرات نقش و تاثیر بسزایی در کل صادرات استان داشته که در برخی موارد با موانعی روبه‌رو بوده و انتظار می‌رود چنین موانعی در گمرک اردبیل برداشته شده و شاهد توسعه صادرات چمدانی از استان باشیم.

وی ارتقای گمرک بیله‌سوار و تخصصی شدن این گمرک بین‌المللی را زمینه‌ساز توسعه صادرات از استان اردبیل دانست و گفت: باید در راستای رفع دغدغه‌ها و مشکلات بخش خصوصی و تجار و بازرگانان منطقه مشکلات گمرک بیله‌سوار برطرف شده و برای ارتقای این گمرک اقدامات عملی و سازنده انجام شود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775020
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.