به گزارش ایرنا،اقبال عباسی روز شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود: محدودیت های گمرک بیله سوار باید مورد بررسی قرار گیرد و اگر مشکل در ارتباط با زیر ساخت ،جاده و یا مجوز است هرچه سریع تر رفع شود.
وی اظهار کرد: برخی محدودیت ها و اعمال نشدن تخفیف های گمرکی و نیز تخصصی نشدن گمرک بیله سوار مغان مشکلاتی را برای صادرات کالاهای داخلی ایجاد کرده که لازم است مسئولان گمرک برای حل آنها اقدام کنند.
وی اضافه کرد: اعمال تخفیف های گمرکی مانند سایر گمرکات در بیله سوار و تخصصی نمودن گمرک آن در حد گمرک آستارا پیگیری می شود.
عباسی درباره چگونگی واریز و محل استفاده درآمدهای تزانزیتی گمرک بیله سوار که مورد انتقاد فعالان بخش خصوصی بود افزود: عایدات استان از درآمد تزانزیتی این گمرک باید احصا شود.
سرپرست استانداری اردبیل بااشاره به فعالیت تعاونی های مرزنشینان افزود: تعاونی های مرزنشینان در دولت تدبیر و امید با هدف اشتغالزایی وکسب درآمد برای مرزنشینان مورد توجه است ولی موانع و نواقصاتی در این مورد وجود دارد که باید برطرف شود .
عباسی بیان کرد: تعاونی های مرزنشینان تا 50 دلار می توانند بدون عوارض گمرکی کالا وارد کنند که مزیت خوبی برای آنها محسوب می شود .
سرپرست استانداری اردبیل درباره ارایه تسهیلات رونق تولید در استان افزود: تسهیلات بانک ها موجب رونق واحدهای تولیدی شده و انتظار این است که بانک ها بیش از این در پرداخت تسهیلات همت کنند.
عباسی گفت: دولت در نظر دارد برای حمایت از بخش خصوصی بسته حمایتی را که قبلا مسکوت شده بود به صورت غیر نقدی به بخش خصوصی ارائه دهد.
در این جلسه مسئولان بانک ها ، بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی عملکرد خود در باره تسهیلات رونق تولید را ارائه کردند .
تاکنون در استان اردبیل 900 واحد تولیدی و صنعتی پروانه فعالیت گرفته اند که از این تعداد 600 واحد فعال و نیمه فعال هستند.
خبرنگار:یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.