فرشید علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این نمایشگاه ها به منظور گسترش فرهنگ ورزش در بین دانش آموزان و خانواده ها با شعار ' سلامتی با ورزش روزانه ' در مدارس دایر شدند.
وی اظهار کرد: در این اقدام فرهنگی -آموزشی کوشیده ایم تا به زبان قلم و هنر پیام های آموزشی و ترویجی در حوزه ورزش و سلامتی را به دانش آموزان و خانواده ها انتقال داده شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز بیان کرد: دانش آموزان با کمک معلمان تربیت بدنی و والدین اقدام به ساخت ماکت ورزشی، تهیه روز نامه دیواری، مقاله ، پیام های آموزشی و هشدار دهنده ، کاریکا تور و نقاشی کردند.
علیزاده خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه ها مدال ها و کاپ های اخلاق دانش آموزان البرزی در مسابقات منطقه ای،استانی،کشوری و بین المللی نیز به نمایش در آمده است.
وی در ادامه به نقش مهم مطالعه در افزایش دانش عمومی و تخصصی افراد در حوزه ورزش پرداخت و اضافه کرد: در این نمایشگاه ها کتاب های منتشر شده در حوزه تربیت بدنی نیز در معرض دید دانش آموزان و خانواده ها قرار گرفت.
وی یادآور شد: در حاشیه همایش سراسری معلمان تربیت بدنی در البرز که روز گذشته در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، نمایشگاه توانمندی و دستا وردهای ورزشی دانش آموزان نیز در قالب یک نمایشگاه استانی گشایش یافت.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز تحت پوشش قرار دادن 36 هزار دانش آموز در کانون های ورزشی مدرسه ای، اجرای طرح المپیاد ورزشی برای 21 هزار و 76 دانش آموز و حیات پویا در همه مدارس، ورزش صبحگاهی 95 درصد مدارس، شنا 12 هزار و 246 نفر و در ژیمناستیک نیز 25 هزار و 425 دانش آموز را از جمله توفیقات این استان در سال تحصیلی گذشته یاد کرد.
علیزاده ادامه داد: از البرز 470 دانش آموز به همراه 109 مربی و سرپرست به مسابقات کشوری اعزام شد که توانستند 218 مدال رنگارنگ و 15 مقام تیمی و کاپ اخلاق را برای البرز نشینان به ارمغان آورند.
وی بیان کرد: از سال 92 تا کنون استان البرز موفق به کسب 843 مدال ، 61 مقام تیمی و 11 کاپ اخلاق در مسابقات کشوری و برون مرزی شد.
وی تاکید کرد: برخی از دانش آموزان در مسابقات المپیاد دانش آموزان سراسر کشور در تابستان 96 از جمله مسابقات ژیمناستیک به میزبانی البرز که از یکم تا چهاردهم شهریور ماه سالجاری در این استان برگزار شد، مدال و کاپ های انفرادی و تیمی خود را به شهید مدافع حرم ' محسن حججی ' اهدا کردند.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.