به گزارش ایرنا، عطالله ربانی روز چهارشنبه در کارگروه رفع موانع شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد در پارک علم و فناوری البرز به تاکید استاندار البرز بر اهمیت اقتصاد دانش بنیان اشاره کرد وافزود: اقتصاد کشور باید به دست فناوران و شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی اداره شود و دولت نیز به این بخش کمک کند.
وی با بیان اینکه بهترین شکل اقتصاد همین مدل است اضافه کرد: تا پایان سال 1404 باید 20 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور در بخش دانش بنیان انجام شود.
ربانی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر فقط یک تا 2 درصد از تولیدات کشور دانش بنیان است و تا تحقق اهداف سند چشم انداز باید کار جهادی صورت گیرد.
وی به معرفی البرز به عنوان قطب علم و فناوری اشاره و تصریح کرد: وظیفه پارک البرز این است که حوزه فناوری را در سطح منطقه معرفی کند.
ربانی با بیان اینکه طرح قطب علم و فناوری شدن البرز توسط این پارک مطرح شد بیان کرد: این بحث به توسعه علم و فناوری در البرز کمک خوبی می کند.
وی در ادامه به ظرفیت‌های علمی البرز اشاره و اعلام کرد: 18 موسسه و پژوهشکده ملی و 54 مرکز آموزش عالی با 2 هزار و 500 عضو هیئت علمی و 120 هزار دانشجو در استان وجود دارد.
رئیس پارک علم و فناوری البرز با بیان اینکه پارک البرز بزرگترین پارک کشور است گفت: از ابتدای تاسیس تا پیش از سال 92 میزان کل فروش محصولات پارک به 28 میلیارد تومان بواگد اما این رقم در سال 93 حدود 41 میلیارد ، 94 حدود 70 میلیارد و 95 به 110 میلیارد تومان رسید.
ربانی با بیان اینکه میزان اشتغال این پارک تا قبل از دولت تدبیر و امید 100 نفر بود اعلام کرد: تا پایان سال 95 میزان اشتغال در این پارک به 590 نفر رسید.
1535/6155 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.