به گزارش ایرنا، سعید زرندی در بازدید از منطقه اقتصادی پیام که روز سه شنبه در بازدید استاندار البرز از این مجموعه افزود: اکنون طرح تفصیلی منطقه اقتصادی پیام با 90 درصد پیشرفت در حال انجام است.
وی با اشاره به اینکه سال 80 از اراضی 10 هزار هکتاری این منطقه حدود 3هزار و 600 هکتار به عنوان منطقه اقتصادی پیام در نظر گرفته شد ولی روند امور مطلوب نبود، گفت: سال 90 اجازه توسعه فعالیت ها به منطقه ویژه اقتصادی پیام داده شد.
وی با بیان اینکه استقرار گمرک استان و مجاورت با راه آهن سراسری از جمله مهم ترین ظرفیت های این منطقه محسوب می شود ادامه داد: سال 82 برای 200 هکتار از منطقه ویژه اقتصادی پیام طرح تفصیلی با سه فاز مختلف تعریف شده است.
زرندی گفت: پیام تنها منطقه ویژه در کشور است که از معافیت مالیاتی برخوردار نیست، همچنین از سال 95 تاکنون پروژه های احداث سوله ها، روشنایی فاز سوم 18 هکتار، تکمیل حوزه گاز کشی، نقشه برداری و خط کشی به اتمام رسیده است.
وی افزود: ضرورت دارد ترمیم و بازسازی باند قبل از فرا رسیدن زمستان به پایان برسد، همچنین رفع مشکل سوخت فرودگاه بستر توسعه و رونق بیشتر این منطقه را فراهم می کند.
وی گفت: پیرو مشکل یاد شده در خصوص انبار، در زمان حاضر قرداد 20 هزار متری سوله سازی با بخش خصوصی منعقد شده است.
زرندی افزود: بازسازی هتل و ایجاد مرکز تجارت بین الملل با مشارکت بخش خصوصی صورت گرفت تا به عنوان کانون جذب سرمایه گذار مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به مشکلات آبی در منطقه ویژه اقتصادی پیام، اظهار کرد: اصلاح لوله کشی به طول 9 کیلومتر در حال انجام است که تا پایان سال جاری انجام می گیرد.
این مسئول خاطرنشان کرد: ساماندهی و تملک اراضی پیام و رفع مشکلات حقوقی ان ها در دستور کار است با رفع مشکل فروش اراضی پیام فرصت های بیشماری سرمایه گذاری در این حوزه تحقق پیدا می کند.
زرندی گفت: اتصال کریدور آی تی سی به خطوط ریلی و هوایی کشور و توسعه و تجهیز ترمینال مسافری موقت و راه اندازی پروازهای مسافری همچنین ایجاد دهکده لجستیک، بند خشک و پایانه صادراتی در دستور برنامه های این مجموعه است همچنین در صدد هستیم این منطقه به هاب صادرات و واردات محصولات ای سی تی تبدیل شود.
6155/1535 خبرنگار: مریم صوفی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.