به گزارش ایرنا سعید زرندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از وظایف مدیریت، تعیین راهبردی برنامه ریزی اجرایی توسعه است، اظهار داشت: با هدف تحقق برنامه های اجرایی، ظرفیت، امکانات و نوع فعالیت منطقه ویژه اقتصادی پیام مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و به منظور فعال نمودن و استفاده بیشتر از ظرفیت ها، برنامه های توسعه ای در قالب 20 طرح، تحت عناوین فاوا، زیرساخت، امور اقتصادی، سرمایه گذاری و هوانوردی در نظر گرفته شد.
وی در ادامه با تشریح طرح های حوزه آی.تی و آی.سی.تی، گفت: از جمله اهداف کوتاه مدت که در بازه زمانی 3 ساله برای اجرا برنامه ریزی شده، ایجاد شهرک بین المللی آی.سی.تی پیام با همکاری مشاوران سنگاپوری و استقرار حداقل 30 شرکت حوزه آی.تی و شرکت های دانش بنیان فعال در این حوزه و با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری، ایجاد شهر رسانه، منطقه آزاد مالی، راه اندازی گمرک تخصصی آی.تی و گمرک هوشمند دیده شده است.
زرندی ادامه داد: از اهداف اصلی توسعه منطقه ویژه در حوزه آی.سی.تی، استقرار شرکت های حوزه آی.تی به صورت تجمعی در منطقه پیام و فراهم نمودن زمینه همکاری فناورانه و مشارکت های حرفه ای بین شرکت های داخلی و خارجی است.
مدیرعامل پیام همچنین، پیام را بستری آماده برای فعالان حوزه فاوا دانست و افزود: در حال حاضر بعضی از شرکت ها از جمله تامین ارتباط روستایی از طریق uso و دیتاسنتر بانک های اطلاعاتی حوزه های مالی و کارت سوخت در این منطقه فعال است.
زرندی به حوزه جدید کسب و کار اشاره کرد و گفت: کم توجهی به امر اشتغال به ویژه در حوزه فاوا موجب وابستگی صنعتی و اقتصادی و حتی فرهنگی می شود که این مجموعه با قوانین و مقررات آسان و مشوق های حمایتی آماده پذیرش شرکت های دانش بنیان در حوزه آی.تی و آی.سی.تی است.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.