به گزارش ایرناف احمد فاضلیان روز سه شنبه در نشست کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری البرزگفت: این کمیته با عنوان جدید ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی همچون گذشته برنامه ها و اهداف تعیین شده برای حمایت از سرمایه گذاری های مشروع ادامه خواهد داد.
وی افزود: آیین نامه قبلی کمیته حمایت قضایی ازسرمایه گذاری تنها در 18 ماده محدود شده بود لیکن فعالیت هایمان گسترده شده و در آیین نامه جدید انجام مامویت های مختلفی تدارک دیده شده است.
رئیس دادگستری استان البرز از اینکه نشست های کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری البرزهمواره مصوبات اجرایی درخور توجهی داشته اظهار خرسندی کرد.
وی در بخش دیگر اظهاراتش با اشاره به اهمیت ویژه فعالیت مرکز داوری اتاق بازرگانی استان گفت: فعالان عرصه اقتصاد می توانند به خوبی از این ظرفیت قانونی بهره مند شوند.
فاضلیان افزود: در نخستین اقدام باید به نحوی برنامه ریزی شود تا بسیاری از قرار داد ها در حوزه تجارت و بازرگانی در مرکز داوری که هزینه کمتر و سرعت بالا تری دارد رسیدگی شود.
رئیس دادگستری البرز گفت: باید طی نشستی با حضور مسئولان مربوطه دستور العمل جدیدی باهدف توسعه فعالیت مرکز داوری اتاق بازرگانی استان تدوین شود.
***ضرورت ایجاد اشتغال در البرز
در ادامه نشست دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان البرز نیز در اظهاراتی به حمایت قضایی از سرمایه گذاری در بحث اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
حاجی رضا شاکرمی گفت :در اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را سال تولید و اشتغال نامگذاری کرده اند، هرماه نشست هایی با حضور مدیران اجرای دستگاه های اجرایی و نظارتی ذیربط با هدف رفع مشکلات بخش تولید و صنعت برگزار می کنیم .
وی ادامه داد: باید به دنبال ایجاد راه قانونی برای رفع مشکل فعالان اقتصادی باشیم تا زمینه های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال فراهم شود.
وی از بیکاری به ویژه در قشر تحصیلکرده به عنوان یک معضل استان نام برد و گفت: باید با همراهی و همکاری یکدیگر برای ایجاد اشتغال و بهبود فضای کسب و کار بستر سازی کنیم .
وی افزود: باید تلاش کنیم کسانی که مشغول به کار هستند از امنیت شغلی برخوردار شوند و موانع سرمایه گذاری و کار آفرینی با هدف ایجاد اشتغال برطرف شود.
7411/ 6155خبرنگار: سیده فرناز مرتضوی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.