به گزارش ایرنا، فرشید علیزاده عصر یکشنبه در نخستین نشست مشترک شورای معاونین و دستگاه های اجرایی عضو کمیته پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس البرز بر لزوم همکاری تنگاتنگ و همه جانبه تمام دستگاه ها و نهادها با آموزش و پرورش برای پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس تاکید کرد.
وی اظهار کرد: گام اساسی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس نیاز به افزایش شناخت بیشتر والدین و دانش‌آموزان با انواع آسیب های اجتماعی و اقدامات پیشگیرانه از آن آسیب ها دارد.
وی بیان کرد: برای اجرای طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس البرز باید کارگاه‌های آموزشی برگزار کنیم تا کارشناسان دانش‌آموزان و والدین را با این نوع آسیب‌ها آشنا کرده و راه‌های مقابله با آن‌ها را نیز ارائه دهند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین اهداف آموزش و پرورش در بخش آسیب های اجتماعی به اجرای طرح آسیب های اجتماعی در مناطق آسیب‌پذیر استان البرز بر می گردد.
وی اضافه کرد: آموزش‌های مهارت‌های زندگی، فرزندپروری، رفتار با نوجوانان و پیشگیری از سوءمصرف مواد مخدر از مهم‌ترین موضوع‌هایی هستند که در بخش آسیب های اجتماعی در مدارس به آن پرداخته می شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز یادآور شد: طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ' نماد ' در 12 مدرسه ناحیه آموزش و پرورش سه کرج و نظرآباد آغاز شده است
علیزاده ادامه داد: طرح ها وبرنامه های دیگر ی نیز مطابق باتفاهم نامه وزارت متبوع درمدارس و مناطق استان ازجمله طرح آموزش والدین ، کارکنان و دانش آموزان در استان اجرایی می شود که نیاز به مشارکت دارد.
استان البرز بیش از 463 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.