به گزارش ایرنا، خسرو ساکی روز یکشنبه در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان دانش آموزی البرز، افزود: ‌این سازمان به منظور اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه انها در زمینه‌های‌ اعتقادی فرهنگی، اجتماعی،سیاسی، ورزشی و هنری شکل گرفت.
وی اظهار کرد: این مجموعه سازمانی عمومی و غیر دولتی است که با عنوان سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران و با‌ مقررات خاص تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.
‌وی از زمینه سازی تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی برای کسب فضایل اخلاقی ‌و کمالات انسانی براساس تعالیم عالیه اسلام ناب محمدی (ص) به عنوان اهداف شکل گیری این سازمان در نهاد مهم آموزش و پرورش یاد کرد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز زمینه سازی برای بسط مشارکت فعال دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف انقلاب و کشور، برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش‌آموزان و آماده سازی آنان برای پذیرش مسئولیتهای فردی و اجتماعی، ‌ترویج الگوها و اسوه‌های انقلابی، اسلامی و ملی در بین دانش‌آموزان، تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری، نوع دوستی و کمک به دیگران و ترغیب به رعایت نظم و انضباط اجتماعی و روحیه قانون گرایی و احترام به‌قانون در جامعه را از دیگر اهداف تشکیل سازمان دانش آموزی در کشور برشمرد.
‌ساکی گفت : مشارکت در ارتباطات بین المللی دانش‌آموزان بویژه با دانش‌آموزان کشورهای اسلامی،‌ ایجاد علاقه و ایمان به فرهنگ خودی، خودباوری و توجه به شعار نه شرقی و نه غربی از دیگر اهداف سازمان دانش آموزی است.
وی بیان کرد: سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش در اردیبهشت ماه سال 1378 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.
وی با اشاره به اینکه اصول کلی بر سیاستها، فعالیتها و برنامه‌ها ی سازمان دانش آموزی حاکم است ، خاطر نشان کرد: این سازمان باید به حفظ اصول و ارزشهای اسلامی، ملی و انقلاب اسلامی بویژه پاسداری از حریم ولایت و قانون اساسی در شکل دادن و سازماندهی‌فعالیتهای مختلف دانش‌آموزان، پاسداری از ارزشهای اخلاقی، اسلامی و انسانی در کلیه شئون سازمان ، تلاش برای تحت پوشش قرار دادن آحاد دانش‌آموزان و گروههای سنی کمتر از 18 سال و توجه به نیاز، علاقه، استعداد و قابلیتهای اعضای تحت پوشش و تلاش برای رشد همه جانبه فردی و اجتماعی دانش آموزان اهتمام بیشتری داشته باشد.
‌مدیر کل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: مشارکت فعال اعضا درهمه عرصه‌های فعالیت سازمان ، بهره برداری مناسب و درست از ظرفیتهای موجود ملی اعم از فرهنگی، آموزشی، اجتماعی و اقتصادی جامعه و ایجاد زمینه‌های خود اتکایی در انجام مأموریتهای سازمان اعم از انسانی و منابع مالی ، حضور در کلیه عرصه‌های توسعه کشور از دیگر برنامه های این سازمان است.
ساکی عدم تمرکز در انجام وظایف محوله و تفویض اختیار به سطوح منطقه‌ای و آحاد نیروهای مرتبط با سازمان، ایجاد هویت ملی و اسلامی و تقویت روح جمعی و سازمان پذیری از طریق نشانها و علائم، تأکید برانجام فعالیتها به شیوه کار گروهی، پویا و فعال، تداوم در برنامه ریزی‌ها و اجرای برنامه‌های تربیتی و مهارتی را از دیگر شاخص های کاری سازمان دانش آموزی بیان کرد.
وی تاکید کرد: ضرورت دارد از ظرفیت های البرز برای رشد و بالندگی دانش آموزان با توجه به وظایف کاری سازمان دانش آموزی استفاده کنیم.
در این آیین از زحمات مهدی عبادی قدر دانی شد و محسن صادقیان بعنوان رئبس جدید سازمان دانش آموزی آموزش و پرورش البرز معرفی شد.
2819/1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.