به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ یاور محمدحسینی در جلسه توسعه زیرساخت های مخابراتی در اردبیل اظهار کرد: تلاش کردیم همه مناطق استان را اعم از شمال به جنوب و شرق به غرب و همچنین مرکز استان را در سایه اجرای فیبر نوری در قالب یک شبکه مناسب و ایمن ارتباطی به هم وصل کنیم.


وی به برخورداری 20 شهر استان اردبیل از امکانات دیتای همراه اول و نسل سوم اشاره کرد و افزود: 12 شهر استان نیز از امکانات دیتای همراه اول نسل چهارم بهره مند هستند.


مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ضریب نفوذ تلفن ثابت را در استان بیش از 34 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد تلفن مشغول به کار استان در حال حاضر بیش از 440 هزار شماره است به طوری که ما با یک فرآیند کند فروش تلفن های ثابت روبرو هستیم.

محمدحسینی ضریب نفوذ تلفن همراه را در استان اردبیل بیش از 96 درصد اعلام کرد و بیان داشت: تعداد تلفن واگذار شده همراه در استان یک میلیون و 223 هزار شماره است.

عضو شورای اداری استان اردبیل راه اندازی 175 سایت نسل سوم و 162 سایت نسل چهارم تلفن همراه را در سال های اخیر یادآور شد و بیان داشت: شرایط به گونه ای است که ما در اکثر جاده های استان اردبیل تا 90 درصد امکان پوشش تلفن همراه را داریم.

محمدحسینی افزود: ما در کمتر جاده ای از استان اردبیل با عدم پوشش تلفن همراه روبرو هستیم و در سه سال اخیر با تامین اعتبارات مناسب سعی کردیم تا محور اصلی اردبیل- سرچم را به شکل کامل به سایت تلفن همراه متصل کنیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 759748
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.