مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل گفت: تاکنون و به عنوان یک زیرساخت اساسی در استان اردبیل و در مسیرهای مختلف بیش از 4 هزار و 584 کیلومتر فیبر نوری اجرایی شده است
.
به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، یاور محمدحسینی در جلسه توسعه زیرساخت های مخابراتی در اردبیل اظهار کرد:  تلاش کردیم همه مناطق استان را اعم از شمال به جنوب و شرق به غرب و همچنین مرکز استان را در سایه اجرای فیبر نوری در قالب یک شبکه مناسب و ایمن ارتباطی به هم وصل کنیم .
وی به برخورداری 20 شهر استان اردبیل از امکانات دیتای همراه اول و نسل سوم اشاره کرد و افزود: 12 شهر استان نیز از امکانات دیتای همراه اول نسل چهارم بهره مند هستند .
مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ضریب نفوذ تلفن ثابت را در استان بیش از 34 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: تعداد تلفن مشغول به کار استان در حال حاضر بیش از 440 هزار شماره است به طوری که ما با یک فرآیند کند فروش تلفن های ثابت روبرو هستیم . محمدحسینی ضریب نفوذ تلفن همراه را در استان اردبیل بیش از 96 درصد اعلام کرد و بیان داشت: تعداد تلفن واگذار شده همراه در استان یک میلیون و 223 هزار شماره است.
عضو شورای اداری استان اردبیل راه اندازی 175 سایت نسل سوم و 162 سایت نسل چهارم تلفن همراه را در سال های اخیر یادآور شد و بیان داشت: شرایط به گونه ای است که ما در اکثر جاده های استان اردبیل تا 90 درصد امکان پوشش تلفن همراه را داریم.

محمدحسینی افزود: ما در کمتر جاده ای از استان اردبیل با عدم پوشش تلفن همراه روبرو هستیم و در سه سال اخیر با تامین اعتبارات مناسب سعی کردیم تا محور اصلی اردبیل- سرچم را به شکل کامل به سایت تلفن همراه متصل کنیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.