ابوالحسن فیروزآبادی در گردهمایی سراسری مهارت‌آموزی و تسهیل اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که صبح امروز در سالن مرکز تربیت مربی کرج با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد اظهار داشت: نظام جامعه امروز کشور به ساختارهای آموزش مهارتی نیاز جدی دارد و برای انتقال دانش و علوم روایت تصویری متحرک اتفاق افتاده است که امروز کافی نیست.
وی با تاکید بر اینکه تنوع مهارتی بسیار در زندگی روزه مهم است، افزود: سبک زندگی جامعه در طول دوران از روستایی به شهری تبدیل شده است و باید به تبع آن تحولات بازار و اجتماع را مهم بدانیم و تمرکز جمعیتی و بازارهای کالا می‌طلبد روش مهارت‌های نوآوری را تغییر دهیم.
فیروزآبادی حوزه‌های مهارت آموزی را فراتر از موضوع آموزش تک محصول دانست و اضافه کرد: نهادهای آموزش در ایران برای آموزش رسمی و دانشگاه علمی و کاربردی و امروز 600 مرکز فعال در حوزه فنی و حرفه‌ای در کشور وجود دارد و پنج هزار و 500 میلیارد تومان در بخش دولتی و خصوصی برای آموزش مهارت‌آموزی ساماندهی می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تفاهم نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح منعقد شده است عنوان کرد: دانشجویان و دانش‌آموزان از گذرگاهی به نام خدمت سربازی عبور می‌کنند و علاوه بر حوزه‌های رزمی و نظامی که آموزش داده می‌شود باید در طول این مدت برای حضور در بازار کار و فضای اقتصادی کشور برنامه‌ای مدون صورت گیرد.
قائم مقام وزارت تعاون با اشاره به اینکه ایده مهارت‌آموزی سربازان نیروهای مسلح بسیار مناسب است گفت: با تنظیم مهارت غیررسمی در نیروهای مسلح سبب ایجاد بهره‌وری 2 درصدی در تولید ناخالص کشور می‌شود.
وی با بیان اینکه بیش از 20 درصد بیکاری در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی وجود دارد، تصریح کرد: باید به موضوع مهارت حوزه‌های تحصیلات تکمیلی نیز اهمیت داده شود.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 756888
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.