به گزارش ایرنا، تفاهم نامه‌ پارک علم وفناوری البرز و موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با هدف ایجاد مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور باغبانی مشترک صبح امروز با حضور رئیس پارک علم وفناوری البرز، رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشورمنعقد شد.
رئیس موسسه تحقیقات علوم باغبانی کشور با تاکید بر این موضوع که بخش اعظم محصولات کشاورزی مختص محصولات باغی است و این بخش جزو محصولات مهم کشور به حساب می آیند، گفت: با توجه به اهمیت محصولات باغبانی در کشور، وزارت جهاد کشاورزی مجموعه ای تخصصی در این حوزه با نام موسسه تحقیقات علوم باغبانی تاسیس کرد.
داراب حسنی، یکی از اهداف موسسه تحقیقات علوم باغبانی را استفاده از ظرفیت های ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و افزود: یکی از مواردی که از ابتدای تاسیس موسسه به آن توجه خاص داشتیم استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان بود که بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت موجود، حوزه علوم باغبانی را ساماندهی و مدیریت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امید است امضای تفاهم‌نامه ایجاد مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور باغبانی مشترک بین پارک علم و فناوری البرز و موسسه تحقیقات علوم باغبانی منشا شکوفائی درحوزه باغبانی کشور شود و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فنی و دانش بنیان بتوان از این طریق گام‌های موثری در مسیر توسعه اقتصاد کشور در حوزه کشاورزی برداریم.
رئیس پارک علم و فناوری استان البرز نیز در این نشست گفت: ظرفیت‌های پارک علم و فناوری البرز بستر مناسبی برای رونق بخش کشاورزی و باغبانی این استان است.
عطاء الله ربانی افزود: می‌توان از ظرفیت‌های موجود طرفین تفاهم نامه در مسیر تجاری‌سازی دستاوردها و تحقیقات باغبانی و عملیاتی کردن اهداف اقتصادی این حوزه استفاده کرد.
ربانی ،انعقاد این تفاهم‌نامه را اقدام برای تاسیس سومین مرکز رشد مشترک بین پارک علم و فناوری البرز و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی در استان اعلام کرد.
وی گفت: پس از ایجاد مرکز رشد موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر و مرکز رشد موسسه تحقیقات آب و خاک، مرکز رشد تخصصی واحدهای فناور باغبانی سومین مرکز رشد مشترک از سوی وزارت جهاد کشاورزی در استان البرز خواهد بود که با همکاری و نظارت پارک علم و فناوری البرز در استان تاسیس خواهد شد.
رییس پارک علم و فناوری البرز، همکاری مشترک بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت جهاد کشاورزی را منشا ورود فعالان بخش خصوصی در حوزه‌های تخصصی و در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست.
وی تاکید کرد: با استمرار همکاری میان پارک علم و فناوری البرز و موسسه تحقیقات علوم باغبانی ، می‌توان مسیرهای جدیدی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی در قالب شرکت های فناور و دانش بنیان در زمینه باغبانی فراهم کرد و به توسعه اقتصاد کشور و گسترش اشتغال دانش بنیان دست یافت.
8029 / 6155خبرنگار:حکیمه کشاورز** انتشاردهنده: محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.